Branches

Branches

EDM biedt elke organisatie een passende oplossing. Onderstaand enkele voorbeelden van onze branchegerichte oplossingen.

automotive.svg

Automotive

In de automotive branche onderscheidt EDM zich met de AutomotiveBase. Dit is dé database met gegevens van autobezitters in Nederland en kan worden ingezet voor sales, pre-sales en APK acties. Daarnaast helpen wij onze klanten in de automotive branche met het oplossen van vragen zoals: 'Wie is mijn klant en waar is hij gelokaliseerd?', 'Wat is het verzorgingsgebied van mijn dealers?' en 'Hoe is het verzorgingsgebied opgebouwd qua klanten en doelgroeppotentie?'

goededoelen.svg

Goede doelen

EDM werkt samen met een groot aantal goede doelen. Voor het werven van nieuwe donateurs wordt in de charitatieve branche veel gebruikt gemaakt van direct mail (DM). Met behulp van een voorspellingsmodel wordt bepaald welke consumenten het meest lijken op donateurs die eerder zijn ingestroomd via dit wervingskanaal. Zij hebben dus een hogere kans om te responderen waarmee de ROI van de wervingscampagne wordt verhoogt.

telemarketing.svg

Telemarketing

Voor bedrijven actief in de telemarketing is EDM in de gelegenheid veel Nederlandse huishoudens en/of consumenten te bereiken. Door gebruik te maken van validatie en verrijkingsoplossingen bereikt u meer consumenten. EDM is er van overtuigd dat telemarketing als directe dialoog met de klant veel mogelijkheden biedt. Zeker in combinatie met goede data, passende belscripts en het inzetten van andere communicatie kanalen.

e-commerce.svg

e-commerce

Online segmentatie is een uitkomst voor de e-commerce sector. Op basis van gegevens die verzameld worden wanneer iemand een website bezoekt, kan er relevantere content aan de bezoeker worden getoond. EDM Digital Solutions stelt u in staat om uw website dynamisch te personaliseren.

retail.svg

Retail

Voorbeelden van uitdagingen in de retail (FMCG en e-tail) zijn: het bepalen van een vestigingsplaats, over meer klantdata beschikken, het meten van prestaties en het bevorderen van klantentrouw. EDM biedt diepgaande profielinformatie van elk huishouden. Deze informatie, waar mogelijk in combinatie met uw eigen gegevens, geeft de gewenste inzichten en handvatten voor de juiste marktbewerking. Voor meer informatie over onze retail gerichte oplossingen bieden we u een aantal whitepapers aan.

energie.svg

Energie

Het behouden van klanten maar ook het werven van nieuwe klanten is in de energie sector een blijvende uitdaging. Een goede datakwaliteit en een 360⁰ klantbeeld zijn een goed uitgangspunt bij het opzetten van werving- en behoudcampagnes.

financiele-dienstverleners.svg

Financiële dienstverleners

Veel financiële dienstverleners beschikken over grote hoeveelheden klantgegevens. Als marketing intelligence organisatie heeft EDM jarenlange ervaring in het ontsluiten en analyseren van grote databases en het transformeren van data naar bruikbare en inzichtelijke marketinginformatie. Verzekeraars, (internationale) banken en financiële tussenpersonen kunnen hierdoor hun bestaande klanten beter bedienen en gerichter doelgroepen benaderen.

loterij.svg

Loterijen

Nieuwe loterijspelers werven, huidige spelers behouden en meer loten verkopen zijn uitdagingen van alle dag voor loterijen. EDM helpt deze sector o.a. met het slim inzetten van direct mail, telemarketing, inserts en online kanalen.

marktonderzoek.svg

Marktonderzoekbureaus

EDM biedt de oplossing voor marktonderzoekbureaus op het gebied van dataverrijking, validatie en segmentatie. One stop shopping! Voor marktonderzoekers kunnen wij onder andere: adressen verrijken, telefoonnummers valideren en verrijken en steekproef bestanden selecteren.

uitgeverij.svg

Uitgeverijen

Voor uitgeverijen is een goed marketing database management van groot belang. Uw abonnee bestand is van grote waarde, hiermee kan namelijk een centraal klantbeeld gecreëerd worden, welke weer kan worden ingezet voor het behouden van abonnees en het bereiken van potentiële abonnees.

vastgoed.svg

Vastgoed

Vragen die in de vastgoed branche spelen zijn vooral gericht op wat en voor wie moet ik bouwen? En indien bekend is voor wie er wordt gebouwd zijn de vragen: waar vind ik mijn doelgroep, hoe ziet deze eruit en hoe kan ik hen bereiken? Met onze gedetailleerde consumenteninformatie kunnen we samen met u antwoord geven op bovenstaande vragen. Inzicht in (toekomstige) verhuisstromen op lokaal niveau en in het profiel van de verhuizers helpen u met het bepalen van uw doelgroep(en) en de potentie ervan.

Verstand van data.
Gevoel voor marketing.