Cases

emte-logo.jpg

CRM Onboarding voor EMTÉ Supermarkten

Op gevoel online campagnes

EMTÉ Supermarkten beschikt niet over een eigen online supermarkt. Door het ontbreken van deze webshop is het voor hen lastig om via Display Bannering direct in contact te komen met de vaste klantengroep; Fijnproevers. Los van de Fijnproevers registratiemodule zijn er namelijk geen regelmatige logins waar een cookie verbonden kan worden met de klant. Daarnaast blijkt ook dat de e-mail nieuwsbrief enkel functioneert als folder en een bezoek aan de website niet aanmoedigt. De gepersonaliseerde e-mails die door EDM worden uitgestuurd zijn middels de EDM Recommender dusdanig ingestoken dat het bezoeken aan de fysieke winkel stimuleert. Deze combinatie maakt het voor het online marketing team van EMTÉ en digital agency ID Factory, lastig om doelgroepen te creëren voor display advertising

probleemstelling.png

Samenstellen van een custom audience

De fundering en het uitgangspunt zijn de registratiegegevens van de groep Fijnproevers. Voorafgaand aan enige actie wordt er middels onze eigen EDM data zoals o.a. initialen, naam en adres, eerst beoordeelt of de registratiegegevens accuraat zijn. Zo krijgen verhuisde Fijnproevers het juiste nieuwe adres toebedeelt en worden overledenen uit de dataset gefilterd. Om te achterhalen of we vanuit onze databronnen cookies of Google ID’s kunnen koppelen, worden alle adressen gematcht met de tooling van EDM Digital Solutions. Van de groep Fijnproevers waar alleen een e-mailadres van bekend is, bekijken we of we deze enigerwijs kunnen verrijken met een actueel woonadres en of ook hier een match mogelijk is met Google ID’s of cookies. Door deze werkwijze is het mogelijk om van ruim 20% van de klantengroep één of meerdere cookies of Google ID’s terug te vinden. Uiteindelijk wordt dit door ID Factory effectief ingezet als custom audience in Adform.

oplossing.png

Resultaat: verhoging in winkelaankopen en omzet per klant

Bent u benieuwd naar het resultaat en wilt u weten hoe wij hebben gezorgd dat EMTÉ Supermarkten 29% meer omzet genereerd? Laat hieronder uw gegevens achter en ontvang de volledige CRM Onboarding voor EMTÉ Supermarkten case; een complete hand-out waarin wij de aanpak en resultaten met u delen.

Voornaam*
Achternaam*
Bedrijfsnaam*
Functie*
Emailadres*
Telefoonnummer*
 
emte-supermarkten.png
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.