Datakwaliteit

Datakwaliteit is de bouwsteen om jouw ambitie om datagedreven te werken
waar te maken. Hoe is het gesteld met de datakwaliteit van jouw klantendatabase? Doe hier de check.

DQ rekentool

In Nederland is geen dag hetzelfde en geen database blijft gelijk

Is er niet voldoende zicht op gebeurtenissen zoals huwelijken, scheidingen, geboorten of overlijden, dan kan dit grote gevolgen hebben voor de business. Een analyse op de klantendatabase biedt inzicht in de mate van datavervuiling en dient als eerste stap om verbeterprocessen in te richten. Immers, om in contact te kunnen blijven met klanten en hen correct te benaderen, is het onderhouden van de klantendatabase key.

[HORIZONTALE LIJN]

Bereikbaarheid van klanten

De meer dan 1 miljoen verhuizingen per jaar hebben invloed op de gegevens en bereikbaarheid van klanten. Met de validatieservice focussen we op correcte en actuele klantcontactgegevens. In de basis wordt snel maar zorgvuldig getoetst of de adresgegevens kloppen, of de klant woonachtig is op dit adres en of er sprake is van een overlijden. Voor organisaties die behoefte hebben aan een volledige controle op klantcontactgegevens en gedetailleerde klantinformatie, is de uitgebreide validatieservice dé uitkomst

Wil je alleen maar weten of de post aankomt; dan kun je gebruik maken van onze mailbaarheidscheck. Hiermee wordt klantinformatie voorzien van een bereikbaarheid-indicatie (‘ja’ of ‘nee’). Door enkel de klanten met een ‘ja’ aan te schrijven bespaar je drukkosten en voorkom je stapels retouren die weer verwerkt moeten worden. Kortom een directe besparing.

Inzicht in ingrijpende gebeurtenissen zoals het overlijden van klanten zorgt dat de dienstverlening tijdig kan worden aangepast en voorkomt onnodig leed bij nabestaanden. Maar voor organisaties met grotere klantendatabases is het een uitdaging om dit overzicht te behouden. Met de overledenenverificatie worden alle overleden personen in de klantendatabase gemarkeerd en eventueel voorzien van aanvullende informatie zoals de overlijdensdatum.

Het identificeren van klanten

Identificeren van nieuwe klanten

Om bedrijfsrisico’s zoals fraude te minimaliseren is het belangrijk om te weten met wie je zaken doet. De validatieservice kan ook worden ingezet ter verbetering en monitoring in het klantacceptatieproces. Door gegevens realtime te valideren weet je zeker dat de klant is wie hij zegt dat hij is. Op deze manier draagt de validatieservice bij aan compliance, het Customer Due Diligence-beleid en de Know Your Customer-processen van jouw organisatie.

[HORIZONTALE LIJN]

Hoe je de datakwaliteit binnen jouw organisatie verhoogt?