Wat speelt er bij EDM.

nieuwsbericht-merkloyaliteit-automotive.jpg

Brandswitchmodel brengt merkloyaliteit in kaart

Hoe goed zijn automerken in staat hun klanten te behouden ondanks de verlokkingen van andere merken? In samenwerking met Automotive Management bracht EDM in kaart in hoeverre mensen bij een volgende aanschaf voor hetzelfde merk kiezen. Deze merkentrouw blijkt in de afgelopen 4 jaar gemiddeld niet veel veranderd, maar er zijn wel flinke verschuivingen per merk. 

Hoeveel mensen die een bepaald merk rijden, kiezen bij een volgende aanschaf opnieuw voor dat merk? Op die vraag geeft het Brandswitchmodel van EDM antwoord. Voor Automotive Management is deze merkloyaliteit onderzocht voor nieuwe personenauto’s. In 2019 blijkt de merkloyaliteit van Toyota, Mercedes en Mazda flink gestegen, met 9 tot 6 procentpunt. Toyota is daarmee de grootste stijger en maakt veel goed van de daling in 2018. De nieuwe modellen (met soms oude vertrouwde naam) brengen beslist succes.

Lees hier exclusief het volledige artikel op Automotive Management.

Nieuwsoverzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.