Wat speelt er bij EDM.

peter-trap-nieuwsbericht.jpg

Even voorstellen: Peter Trap, managing director EDM België

13-07-2018 | EDM

Deze maand is Peter Trap begonnen aan zijn nieuwe functie als Managing Director van EDM België. Met zijn komst investeert de EDM Media Group flink in datagedreven oplossingen voor de Belgische markt. Trap heeft als doel de activiteiten uit te breiden en een sterke positie in de Benelux te creëren op return on data.

Wie is Peter Trap in het kort?
Ik zit al 25 jaar in de databranche en ik heb veel marketingfuncties bekleed. EDM is voor mij geen onbekende. In 2013 werkte ik bij het Bisnode Belgium dat toen door EDM overgenomen werd. Destijds was ik Director International Business Development. Hierna heb ik een tijd in Duitsland gewerkt als Director International Sales voor The Global Group Dialog Solutions AG. Nu ga ik dus aan de slag voor EDM België. 

Waarom heeft u nu voor EDM België gekozen?
Ik heb veel respect voor de manier waarop EDM klanten bedient in Nederland, hoe ze groei realiseert met slimme, innovatieve oplossingen waarmee een organisatie waarde uit zijn databases haalt. Maar bovenal zijn het de mensen en hun passie, enthousiasme en gedrevenheid die mij overstag laten gaan. En er ligt voor mij gewoon een heel mooie uitdaging in het verschiet. 

Wat is de ambitie van EDM België?
Onze ambitie is om een sterke EDM-groep in de Benelux neer te zetten, waarbij we ons eerst focussen op België. Geïnspireerd door het succes van de Nederlandse diensten, gebundeld met de kracht van een dynamische ploeg en een innovatief aanbod, heb ik er vertrouwen in samen met Luc Bracke en toekomstige nieuwe collega’s van EDM België dit te kunnen realiseren.

We richten ons allereerst op het vertalen van de services en diensten van EDM naar de specifieke omstandigheden op de Belgische markt. Daarbij gaan we Nederlandse klanten, actief in België vanuit ons kantoor in Brussel bedienen. Daarnaast willen we groter worden en onze visie op return on data hier uitrollen. 

Hoe ziet u dit laatste voor zich?
Ik vertel mensen altijd dat de EDM-groep één grote familie is. EDM België is lid van deze familie. Alleen zijn wij nog niet de grote broer, maar het kleine zusje. Ons streven is een volwaardig lid te worden van de EDM-familie. De Belgische markt verschilt echter van die van de Nederlandse. We halen de ervaringen en diensten van EDM, zoals het Customer Data Platform, naar België, maar gaan aan de slag met de lokale ingrediënten. Daarnaast willen we sterk inzetten op Data Quality, met name onze service OVL (overlijdensregister), een uniek aanbod in de Belgische markt en we streven om op korte termijn naar 70% dekkingsgraad te gaan.

Een andere pijler is ons streven om ook een sterk digitaal aanbod uit te bouwen, met de ervaring en kennis vanuit EDM Nederland. Daarnaast kunnen de klanten uiteraard nog steeds bij ons terecht voor ons huidige aanbod, namelijk doelgroepen voor elke succesvolle klantenwerving.

We moeten vooral gaan uitvinden wat wel goed werkt en wat niet. Commercieel gezien zullen we de boer op moeten en klanten gaan bezoeken. Huidige en toekomstige partners zijn hiervoor heel belangrijk en dus worden er momenteel heel veel bedrijven bezocht. Dus hier liggen voor ons uitdagingen, maar vooral ook veel kansen. Ik vind het een fantastische uitdaging en op zijn Belgisch gezegd, ik heb veel ‘goesting’ om EDM een begrip te laten worden in de Belgische markt.

Naast mijn dagelijkse werkzaamheden ben ik ook verantwoordelijk voor Database Network Associates (DNA), een netwerk waarin twaalf Europese Data Marketing bedrijven (één per land) verenigd zijn, waaronder EDM Nederland. Wij delen ervaringen en kennis en bespreken de uitdagingen van onze branche zoals de GDPR om er samen sterker uit te komen. 

Nieuwsoverzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.