Wat speelt er bij EDM.

kopers-opel-corsa-ruilen-vaker-ford-in.jpg

Kopers Opel Corsa ruilen vaak Ford in

28-11-2014 | EDM
Database marketingbureau EDM heeft met behulp van voorspellingsmodellen een groot deel van de na maart 2007 geregistreerde nieuwe auto's en occasionkopers naar eigen zeggen betrouwbaar in kaart weten te brengen. Hieruit blijkt dat de Opel Corsa vaak wordt gekocht door mensen die voorheen in een Ford reden.

Uit het onderzoek blijkt dat in de periode van mei 2011 tot en met juli 2014 veel Fords, Peugeots en Renaults zijn ingeruild op een nieuwe of tweedehands Opel Corsa. Vooral de Ford Ka, Fiƫsta en Focus worden vaak omgewisseld voor de B-segmenter van Opel. Toch kent het Duitse merk ook veel trouwe klanten, want twee op de drie kopers van een Corsa reden al Opel. Vanuit een Mitsubishi, Mazda en Kia stappen maar weinig mensen over in een Corsa.

Alleenstaanden en paren zonder kinderen

EDM heeft tevens de maatschappelijke positie van nieuwe Corsa-rijders bekeken. Het blijkt dat dit vooral alleenstaanden en paren zonder kinderen met een modaal tot anderhalf keer modaal inkomen zijn. Als we kijken naar concurrerende modellen dan zijn de Peugeot 208, Skoda Fabia en Volkswagen Polo vooral in trek bij mensen met een 2,5 keer modaal inkomen. De Nissan Micra doet het relatief goed bij mensen die beneden modaal verdienen.

Waardevolle inzichten

Matthijs van Zanten, salesconsultant van EDM: "Voor marketeers in de automobielbranche biedt dit soort onderzoek waardevolle inzichten bij klantwerving. Uiteindelijk draait het immers om relevante communicatie, en heeft het niet zo veel zin om consumenten te vermoeien met aanbiedingen die toch niet bij hen passen. Direct marketing biedt deze mogelijkheid al heel lang, maar met de nieuwe inzichten die EDM biedt, wordt een flinke verbeterslag gemaakt."

Frank de Beun, managingpartner bij EDM, benadrukt dat de organisatie vernieuwingen in de sector ondersteunt. "Dat doen we door de branche doelgroepadvies, datakwaliteit en klantinzicht te bieden. Wij zorgen ervoor dat autobedrijven meer rendement uit hun data halen, zodat klanten beter en moderner worden bediend. Want wie klanten wil verleiden moet niet alleen verstand hebben van data, maar ook gevoel voor marketing."


Bron artikel en afbeelding: http://www.driving-dutchman.com

Nieuwsoverzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.