Wat speelt er bij EDM.

nieuwsbericht-retail-seminar.jpg

Zo leren Miele, Marqt en Kantar TNS de klant achter hun data kennen

12-4-2018 | EDM

Hoe leert u de klant achter die grote hoeveelheid data nu echt kennen? Op donderdag 17 mei organiseert EDM een seminar over het toepassen van data voor de retail branche en geeft het antwoord op deze vraag. EDM heeft onder andere Marqt, Kantar TNS en Miele bereid gevonden om hun ervaring en visie te delen over dit vraagstuk. Wouter-Jan Meerdink Veldboom is Senior Sales Consultant bij EDM en programmamanager van het seminar. Wij vroegen hem wat wij kunnen verwachten van deze middag.

Waarom organiseert EDM een seminar speciaal gericht op de retail? 
“Eens in de twee jaar organiseren we deze dag. Dit doen we trouwens ook voor andere branches, zoals finance, automotive en goede doelen. We vinden het belangrijk om mensen per sector bij elkaar te brengen en hen te inspireren en te informeren wat er mogelijk is op het gebied van data in hun branche. Op 17 mei staat in het Miele Experience Center in Vianen de retail sector centraal. Het seminar is heel interessant voor iedereen die werkt in deze branche en zich bezighoudt met data- en klant gedreven marketing.”  

Wat kunnen bezoekers verwachten? 
“’Leer de klant achter (uw) data kennen’ is vrij vertaald het overkoepelde thema. Bedrijven hebben data gedreven marketing nodig om klant gedreven te kunnen opereren. Met zowel interne als externe data leer je de klant kennen. Robert Feltzer is onze eigen data-expert die aan de hand van zeer aansprekende voorbeelden hier uitgebreid over zal vertellen. Ook hebben we een aantal sprekers van verschillende bekende merken bereid gevonden hun case met ons te delen. Constant Berkhout is eigenaar van Rijnbrug Advies en adviseert supermarktketen Marqt op het gebied van retail marketing. Job van den Berg, Client en Innovation Director van Kantar TNS vertelt hoe zij met een innovatieve methode retailers verder helpen. En Monique Lekkerkerker, Customer Experience Marketeer bij Miele laat zien hoe de rol van Miele in het huidige retail landschap is veranderd. Monique zal overigens ook de opening van het seminar verzorgen aangezien het Miele Experience Center in Vianen de thuisbasis is voor dit seminar. Een zeer passende locatie om mensen uit de retailsector bij elkaar te brengen.”  

Wat kunnen bezoekers van dit seminar leren? 
“Hoe kun je klanten leren kennen die achter de data verstopt zijn. Wat wij nog veel zien is dat bedrijven opereren op basis van gedrag van hun klant/prospect. Op basis van wat ik bekijk op internet, wat ik aanklik of wat ik lees denken bedrijven mij te kennen. En dat is een valkuil waar veel bedrijven nog intrappen want dit zegt namelijk niets over mijn interesses, huishouden of wat ik echt leuk vind. Wij laten zien hoe u met data (uw) klanten écht leert kennen.”  

Waarin verschilt retail ten opzichte van andere branches? 
“Dat doen zij in feite niet. Het enige is dat de retailsector ontzettend breed is. Wij zijn geneigd te denken aan alleen kledingwinkels of de supermarkt. Maar het gaat veel verder dan dat. Ook bedrijven in de travelbranche of een bedrijf als Vodafone zijn retailers. Zo breed als dat de branche is, is ook de ontwikkeling binnen de branche op datagebied. Twee jaar geleden was het thema van het seminar ‘Retail wordt 100 procent data driven’. Maar als ik om mij heen kijk, geldt dat thema nog steeds. Veel bedrijven zijn bezig om met (klant)data klant gedreven te worden, echter sommige bedrijven zijn hierin al heel ver, waar andere nog aan het begin staan van deze reis. Wij vertellen u deze dag hoe u dit kunt doen.”  

Datum: 17 mei 2018 
Aanvang: 12.30 uur 
Locatie: Miele Experience Center Vianen  

Wilt u er deze dag bij zijn? Deelname is gratis voor Retailers. Aanmelden kan via  https://smartdata-seminar.nl/  

Nieuwsoverzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.