Wat speelt er bij EDM.

jelle-rietveld-1.jpg

Meer grip op uitstroom van klanten

Soms zeggen klanten na verloop van tijd hun abonnement op of doen ze geen aankopen meer. Herkenbaar? Een klant behouden is voordeliger dan een nieuwe klant werven. Interessant gegeven, maar hóe behoudt u een klant? Het begint met aandacht voor de klant, door te weten en te begrijpen wat er bij hem of haar speelt. Op het juiste moment denken aan een 'offer he can't refuse'. Dat is redelijk eenvoudig als u met elke klant persoonlijk contact onderhoudt. Maar het wordt een enorme uitdaging bij een database met duizenden klanten. Hoe voorziet u het moment waarop een klant van plan is om op te stappen?

Inzicht in afhaakmomenten
"Om klantgedrag te voorspellen heeft u tegenwoordig geen glazen bol meer nodig," aldus Jelle Rietveld van EDM. "Onze Churn Predictor heeft in de afgelopen jaren meerdere opdrachtgevers geholpen bij het behouden van klanten. Dit model geeft namelijk inzicht in de momenten waarop een klant dreigt af te haken, zodat daarop kan worden geanticipeerd. Met als resultaat: minder kosten en in veel gevallen zelfs meer omzet. Het model is volledig geënt op de database met klant- en contactdata van de opdrachtgever, gecombineerd met onze profieldata."

De basis: jarenlange ervaring
"Samen met de opdrachtgever bepalen we op welk soort uitgestroomde klanten we het model baseren. Hieruit volgt een analyse van kanaal, frequentie en klantduur. Deze analyse laat zien vanaf welke duur van de klantrelatie het verstandig is om een behoudsprogramma in te zetten." De 25 jaar analyse-ervaring van EDM vormt de basis voor het churn-model.

Meer grip op uitstroom
"Door het model met een vaste frequentie toe te passen op het klantenbestand, ontstaat meer grip op uitstroom. De Churn Predictor voorspelt en verklaart uitstroom, voorziet het klantenbestand van een retentiescore (laag, midden, hoog) en voegt externe live data toe. Hierdoor ontstaat zeer relevante doelgroep-informatie. Dat is onmisbaar voor het inrichten van een retentieprogramma en het toepassen van de juiste tone of voice op klantniveau in online en offline communicatie."

Wilt u weten wat de Churn Predictor voor uw organisatie kan betekenen? Neem dan contact op met Jelle Rietveld.

Nieuwsoverzicht
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.