ROAD Workshop - 6 juni 2019

Behaal met datagedreven marketingcommunicatie het beste Return On Automotive Data!

Data richting laten bepalen, zodat u de juiste weg kunt inslaan. Het klinkt wellicht logisch, maar in de praktijk blijkt datagedreven werken voor veel automotive organisaties een uitdaging. Want waar start u precies, hoe kunt u als dealer(holding) optimaal gebruikmaken van de data die u in huis hebt en hoe versterkt data een marketingstrategie?

Op donderdag 6 juni 2019, van 10:00 uur tot 15:00 uur, organiseerde DTC Media en EDM in het Smart Data Center te Nieuwegein de ROAD Workshop. Gedurende vier kleinschalige en roulerende workshops lieten wij concreet zien hoe data een bijdrage kan leveren aan al uw marketingcommunicatiecampagnes en -inspanningen. Een inspirerende middag waar we ook veel enthousiaste reacties op hebben ontvangen. Benieuwd? Bekijk dan de foto's van de ROAD Workshop en download de presentaties

Programma

Het ROAD Workshop programma bestond uit vier verschillende workshops die gedurende de dag werden bijgewoond. 

Deel I
09:30 uur – 10:00 uur: ontvangst
10:00 uur – 10:15 uur: welkomstwoord

10:15 uur – 11:15 uur: uw eerste workshop
11:15 uur – 12:15 uur: uw tweede workshop

12:15 uur – 13:00 uur: lunch

Deel II
13:00 uur – 14:00 uur: uw derde workshop
14:00 uur – 15:00 uur: uw vierde workshop

15:00 uur: afsluiting en borrel





dtc-media.jpg

Workshop 1: Christ Feijen, Thomas Visser & Arwin ter Beek (DTC Media) - Crossmediaal communiceren

U weet wat u wilt communiceren. De doelgroep is bepaald, maar via welke weg kunt u deze het beste bereiken? Wij laten zien hoe u met crossmediale communicatie uw doelen kunt bewerkstelligen. En dan begint het pas! Tijdens de workshop gaan wij ook dieper in op data, dashboarding en Marketing Automation, zodat u uw doelgroep niet meer uit het oog verliest!

raymond-edm.png

Workshop 2: Raymond Ros (EDM) - Ken en begrijp uw doelgroep

Een autofabrikant introduceert een nieuw model auto. Aan u de taak om de juiste doelgroep te definiëren en een marketingcampagne op te stellen, maar waar te beginnen? Raymond legt uit hoe u dit van A tot Z kunt realiseren! Middels praktijkvoorbeelden bespreekt hij hoe u een totaalplan kunt vormgeven zodat u de gewenste doelgroep bereikt en vooral: hoe u zorgt dat men een bezoek brengt aan de showroom. Aan het einde van de sessie keert u huiswaarts met praktische tips die u morgen al in de praktijk kunt brengen.

dennis-edm.jpg

Workshop 3: Dennis Stolk (The Data Agency & EDM) - Marketing Automation

Marketing Automation is niets meer dan het gebruiken van geautomatiseerde systemen die op het juiste moment, de juiste informatie sturen naar uw klanten/prospects. Maar hoe kan dit relatief onbekende fenomeen u helpen te leren van eerdere marketing- en salesresultaten en deze te verbeteren? Dennis doorloopt een inspirerende EDM case, geeft meer informatie over de do’s en don’ts en neemt u mee in de basisstappen van het Marketing Automation proces zodat ook u een slag kunt slaan.

stefan-edm.jpg

Workshop 4: Stefan Elsendoorn (EDM) - Voertuig of berijder centraal?

Daar waar in de autowereld het voertuig en de kenmerken (garantie/onderhoud) vaak als uitgangspunt worden genomen, is het de berijder van het voertuig die tot actie moet worden getriggerd. Hoe zorgt u dat u contact houdt en met welke factoren dient u rekening te houden? De levensduur en de relevante momenten van een auto kennen een ander verloop dan die van een berijder. Op basis van harde data kunnen veranderingen worden waargenomen en voorspellingen worden gedaan, maar ook statistische gegevens geven sturing aan de marketinguitdagingen op de data. Wij laten zien hoe het up-to-date houden van alle data helpt om de voertuig- en berijderinformatie relevant te kunnen inzetten.

Verstand van data.
Gevoel voor marketing.