Cases

588f8d88-2977-452a-91c0-fd25056dc355.jpg

Dynamo Retail Group: retailen met data science en doelgroepprofielen

Gepersonaliseerde marketing

Iedere consument is uniek en heeft andere behoeften. Daarom is gepersonaliseerde marketing het meest effectief. Het aanpassen van uw benadering aan de behoefte van elke individuele klant is echter niet altijd haalbaar. Om toch relevant en doelgericht te communiceren is het opdelen van klanten in verschillende doelgroepprofielen, oftewel klantsegmenten, de ideale oplossing. Ieder klantsegment kan dan bijvoorbeeld een relevante nieuwsbrief ontvangen die hen persoonlijk aanspreekt, wat leidt tot een hoger rendement voor uw organisatie.

 

 

 

dynamo-1.png

Onze samenwerking

Dynamo Retail Group ondersteunt zo’n 250 aangesloten formulewinkels met klantinzichten, winkelautomatisering en verkoopanalyses. Zij zette een ongedifferentieerde marketingmethode in om de doelgroep te benaderen. Om relevanter te kunnen communiceren is er gekozen om in samenwerking met EDM een klantsegmentatie te maken.

Jeroen Schrijver – Marketing Intelligence en Business Development Manager Dynamo Retail Group “Wij wilden de content op onze website en in onze nieuwsbrief per doelgroep kunnen uitsplitsen. Op deze manier verwachten we onze service, klanttevredenheid en uiteindelijk conversie te kunnen verhogen door relevantere aanbiedingen te doen op basis van een specifieke klantbehoefte.”

shutterstock-398754424-0.jpg

Aanpak en resultaat

Bent u benieuwd hoe wij samen met Dynamo Retail Group deze klantsegmentatie uitvoerden en wat de resultaten zijn? Download de volledige case en lees alles over onze aanpak en de uitkomsten. 

Voornaam *
Achternaam *
E-mailadres *
Telefoonnummer *
Bedrijfsnaam *
Functie *
 

* Verplicht veld
** Bij het aanvragen van deze case gaat u ermee akkoord dat u door de auteur kunt worden benaderd. 

simon-rae-221560-unsplash.jpg
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.