Projectanalyse

Projectanalyse

EDM beschikt over een team van gespecialiseerde marketing intelligence experts. Zij bewerken en verwerken uw (klant) data tot concrete ingrediƫnten voor al uw marketing activiteiten. Voorbeelden hiervan zijn: inzicht in profielen en segmenten, voorspellingen en (geografische) visualisaties.

Profileren

Inzicht in het (life)style profiel van uw klanten, verschaft u informatie over de opbouw van uw klant of doelgroep en biedt de mogelijkheid deze te vergelijken met heel Nederland of een andere referentiegroep. Dit geeft tevens antwoord op vragen over profielverschillen.

Segmenteren

Uw klanten indelen in onderscheidende groepen met als doel een effectievere marketing (communicatie) is mogelijk door klantsegmentatie. Verschillende oplossingen zijn mogelijk, die qua toepassing van elkaar verschillen. De voor u beste keuze is afhankelijk van uw marketing/sales doelstelling en de beschikbare klantgegevens.

Voorspellen

Met een voorspellingsmodel kunt u Look-a-likes van uw klanten met de hoogste groei- of churnpotentie voorspellen en welke klant of prospect biedt de hoogste kans op respons en sales. Daarnaast kan een voorspellingsmodel antwoord geven op de vraag: welke marktgebieden bieden de meeste kansen.

Visualiseren

Met een geografische visualisatie wordt direct zichtbaar waar uw klant of doelgroep gelokaliseerd is, waar uw marktgebied zich bevindt en hoe dit is opgebouwd. Dit biedt handvaten voor nieuw te openen vestigingen of het gebied waar meer marketing focus noodzakelijk is.

Meer weten over profileren, segmenteren, voorspellen en visualiseren?

Neem contact op met Sales Consultant Jelle Rietveld, 030 - 600 20 64

of per email jrietveld@edm.nl Samen met u bekijkt Jelle welke analyse antwoord geeft op uw vraagstukken.

jelle-rietveld-2.jpg
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.