Datakwaliteit is de bouwsteen om jouw ambitie om datagedreven te werken
waar te maken. Hoe is het gesteld met de datakwaliteit van jouw klantendatabase? Doe hier de check.
Is er niet voldoende zicht op gebeurtenissen zoals huwelijken, scheidingen, geboorten of overlijden, dan kan dit grote gevolgen hebben voor de business. Een analyse op de klantendatabase biedt inzicht in de mate van datavervuiling en dient als eerste stap om verbeterprocessen in te richten. Immers, om in contact te kunnen blijven met klanten en hen correct te benaderen, is het onderhouden van de klantendatabase key.
[HORIZONTALE LIJN]
De meer dan 1 miljoen verhuizingen per jaar hebben invloed op de gegevens en bereikbaarheid van klanten. Met de validatieservice focussen we op correcte en actuele klantcontactgegevens. In de basis wordt snel maar zorgvuldig getoetst of de adresgegevens kloppen, of de klant woonachtig is op dit adres en of er sprake is van een overlijden. Voor organisaties die behoefte hebben aan een volledige controle op klantcontactgegevens en gedetailleerde klantinformatie, is de uitgebreide validatieservice dé uitkomst
Wil je alleen maar weten of de post aankomt; dan kun je gebruik maken van onze mailbaarheidscheck. Hiermee wordt klantinformatie voorzien van een bereikbaarheid-indicatie (‘ja’ of ‘nee’). Door enkel de klanten met een ‘ja’ aan te schrijven bespaar je drukkosten en voorkom je stapels retouren die weer verwerkt moeten worden. Kortom een directe besparing.
Inzicht in ingrijpende gebeurtenissen zoals het overlijden van klanten zorgt dat de dienstverlening tijdig kan worden aangepast en voorkomt onnodig leed bij nabestaanden. Maar voor organisaties met grotere klantendatabases is het een uitdaging om dit overzicht te behouden. Met de overledenenverificatie worden alle overleden personen in de klantendatabase gemarkeerd en eventueel voorzien van aanvullende informatie zoals de overlijdensdatum.
Om bedrijfsrisico’s zoals fraude te minimaliseren is het belangrijk om te weten met wie je zaken doet. De validatieservice kan ook worden ingezet ter verbetering en monitoring in het klantacceptatieproces. Door gegevens realtime te valideren weet je zeker dat de klant is wie hij zegt dat hij is. Op deze manier draagt de validatieservice bij aan compliance, het Customer Due Diligence-beleid en de Know Your Customer-processen van jouw organisatie.
[HORIZONTALE LIJN]
Benieuwd wat datakwaliteit voor jouw organisatie kan betekenen? Laat hiernaast je gegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.