Datakwaliteit

Kom in contact met- en blijf
relevant voor klanten.

In nederland is geen dag hetzelfde en klantinformatie verandert mee.

Is er onvoldoende zicht op gebeurtenissen zoals huwelijken, scheidingen, geboorten of overlijden, dan kan dit grote gevolgen hebben voor de business. Om in contact te kunnen blijven met klanten en hen correct te benaderen, is het onderhouden van de klantendatabase een voorwaarde. Met onderhouden en kloppende klantdata worden klanten beter bereikt, goed aangeschreven en voorzien van een relevante en passende boodschap.

[HORIZONTALE LIJN]

Bereikbaarheid van klanten

De meer dan 1 miljoen verhuizingen per jaar hebben invloed op de gegevens en bereikbaarheid van klanten. Met de adresservice focussen we op correcte en actuele klantcontactgegevens. In de basis wordt snel maar zorgvuldig getoetst of de adresgegevens kloppen, of de klant woonachtig is op dit adres en of er sprake is van een overlijden. De klantinformatie wordt voorzien van een bereikbaarheid-indicatie (‘ja’ of ‘nee’) zodat o.a. foutief verstuurde mailings worden voorkomen. Voor organisaties die behoefte hebben aan een volledige controle op klantcontactgegevens en gedetailleerde klantinformatie, is de uitgebreide adresservice een uitkomst.

Het telefonisch bereiken van klanten vormt voor vele een struikelblok. Met behulp van de nummerservice worden telefoonnummers veilig en volgens de wetgeving gevalideerd. Wat overblijft is kloppende informatie waardoor je altijd direct de juiste persoon aan de lijn krijgt en tijd en geld bespaart.

Inzicht in ingrijpende gebeurtenissen zoals het overlijden van klanten zorgt dat de dienstverlening tijdig kan worden aangepast en voorkomt onnodig leed bij nabestaanden. Maar voor organisaties met grotere klantendatabases is het een uitdaging om dit overzicht te behouden. Met de overledenenservice worden alle overleden klanten in de klantendatabase gemarkeerd en voorzien van aanvullende informatie zoals de overlijdensdatum.

Het identificeren van klanten

Identificeren van klanten

Is je klant wie zij zegt dat ‘ie is? Om bedrijfsrisico’s zoals fraude te minimaliseren is het belangrijk om te weten met wie je zakendoet. Met de identiteitscheck verbeteren en monitoren we het klantacceptatieproces door klantgegevens realtime te valideren. Het invoeren van incorrecte gegevens zoals het adres van een leegstaand pand, behoort hierdoor tot het verleden. De check ondersteunt en draagt bij aan compliance, het Customer Due Diligence-beleid en de Know Your Customer-processen.

[HORIZONTALE LIJN]

Meer weten? 

Benieuwd wat datakwaliteit voor jouw organisatie kan betekenen? Laat hiernaast je gegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op. 

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Bedrijfsnaam *
 

Relevante cases

Relevant nieuws

Meer nieuws