Maak impact met jouw campagnes door de juiste doelgroepen te bereiken via de meest optimale kanalen.
De behoefte om nieuwe klanten te werven is tijdloos; die was er 20 jaar geleden, die is er nu en zal over 20 jaar nog steeds zijn. Data is door alle jaren heen de gemeenschappelijke deler. Klanten werven is één ding, maar de uitdaging is vaak het rond krijgen van een business case: het gewenste aantal nieuwe klanten binnen het gestelde budget.
Het landschap verandert continu: verscherpte wetgeving, veranderende consumentenbehoefte en beperkingen binnen kanalen vragen het uiterste om doelstellingen te behalen. En toch tonen we aan, samen met onze klanten, dat de mogelijkheden nog altijd oneindig zijn.
HERKEN JE DEZE UITDAGINGEN?
[HORIZONTALE LIJN]
Onze analisten identificeren jouw klant aan de hand van 150+ segmentatiekenmerken. De meest voorspellende kenmerken vormen de basis voor de volgende stap: welke consumenten voldoen aan ditzelfde profiel, maar zijn nog geen klant? Deze groep herkennen we binnen de kanalen die je al inzet en maken we bereikbaar binnen (nieuwe) marketingkanalen.
Ben je niet in de mogelijkheid om een model te laten maken van je klantendatabase? Dan gebruiken we gestandaardiseerde doelgroepprofielen om alsnog je resultaten te verbeteren.
Meer leads: activatie van relevante en additionele kanalen zorgen voor meer leads uit een campagne.
Meer klanten: bereik en converteer meer prospects door betere segmentatie.
Meer verkopen: door cross- en upsell advies.
Hoger rendement op campagnes: beperk waste door alleen relevante doelgroepen te targetten.
Kostenbesparing: lagere kosten per sale door effectievere inzet van het marketingbudget en het toekennen van conversiekansen per lead op basis van analyses.
[HORIZONTALE LIJN]
Nadat we op basis van CRM data je doelgroep hebben gedefinieerd, weten we waar we lookalikes kunnen vinden. We maken deze bereikbaar voor marketingdoeleinden via verschillende AVG-proof kanalen. Kies voor offline kanalen zoals direct mail en inserting. Of zet deze marketingselecties in binnen online kanalen zoals display, search en video. Maar met name een multichannel benadering zorgt voor een bewezen conversie boost en is passend binnen vrijwel iedere business case.
Wil je meer kanalen activeren op basis van CRM data , zoals inserting, telemarketing, huis-aan-huis, outdoor of adressable tv ? Wij geven doelgroep advies, helpen je met een acquisitieplan en voeren indien gewenst zelfs voor je uit.
Zonder het in de gaten te hebben zit je op goud, maar weet je niet altijd hoe dat te verzilveren. Je hebt vaak al veel gegevens in je database staan zoals gegevens van ex-klanten of prospects, maar die je niet eerder hebt kunnen bereiken. We helpen je deze data bereikbaar te maken en te houden.
Op basis van het opgestelde klantprofiel beoordelen we de potentie van leads. Met hogere scores voor sterke overeenkomsten en lagere scores voor minder overeenkomsten prioriteer je leads en bepaal je in welk kanaal je welke lead opvolgt. Via onze API's stel je deze processen real-time in zoals het voor jou het makkelijkst werkt.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.