KLANTENWERVING

Maak impact met jouw campagnes door de juiste doelgroepen te bereiken via de meest optimale kanalen.

De behoefte om nieuwe klanten te werven is tijdloos; die was er 20 jaar geleden, die is er nu en zal over 20 jaar nog steeds zijn. Data is door alle jaren heen de gemeenschappelijke deler. Klanten werven is één ding, maar de uitdaging is vaak het rond krijgen van een business case: het gewenste aantal nieuwe klanten binnen het gestelde budget.

Het landschap verandert continu: verscherpte wetgeving, veranderende consumentenbehoefte en beperkingen binnen kanalen vragen het uiterste om doelstellingen te behalen. En toch tonen we aan, samen met onze klanten, dat de mogelijkheden nog altijd oneindig zijn.

HERKEN JE DEZE UITDAGINGEN?  

  • De acquisitiekosten voor een nieuwe klant zijn te hoog
  • De conversie van onze kanalen loopt terug
  • De instroom is te laag
  • We willen meer leads genereren
  • Wie is onze klant en waar vinden we lookalikes
  • Ik wil mijn doelgroep multichannel bereiken
  • Ik wil de meetbaarheid van mijn campagnes verbeteren
  • Ik wil de performance van mijn kanalen optimaliseren
  • Mijn leads scoren niet goed genoeg

[HORIZONTALE LIJN]

RESULTAATGEBIEDEN

Onze analisten identificeren jouw klant aan de hand van 150+ segmentatiekenmerken. De meest voorspellende kenmerken vormen de basis voor de volgende stap: welke consumenten voldoen aan ditzelfde profiel, maar zijn nog geen klant? Deze groep herkennen we binnen de kanalen die je al inzet en maken we bereikbaar binnen (nieuwe) marketingkanalen. 

Ben je niet in de mogelijkheid om een model te laten maken van je klantendatabase? Dan gebruiken we gestandaardiseerde doelgroepprofielen om alsnog je resultaten te verbeteren. 

Meer leads: activatie van relevante en additionele kanalen zorgen voor meer leads uit een campagne.

Meer klanten: bereik en converteer meer prospects door betere segmentatie.

Meer verkopen: door cross- en upsell advies.

Hoger rendement op campagnes: beperk waste door alleen relevante doelgroepen te targetten. 

Kostenbesparing: lagere kosten per sale door effectievere inzet van het marketingbudget en het toekennen van conversiekansen per lead op basis van analyses.

[HORIZONTALE LIJN]

ACTIVEER JE DOELGROEP

Nadat we op basis van CRM data je doelgroep hebben gedefinieerd, weten we waar we lookalikes kunnen vinden. We maken deze bereikbaar voor marketingdoeleinden via verschillende AVG-proof kanalen. Kies voor offline kanalen zoals direct mail en inserting. Of zet deze marketingselecties in binnen online kanalen zoals display, search en video. Maar met name een multichannel benadering zorgt voor een bewezen conversie boost en is passend binnen vrijwel iedere business case. 

Wil je meer kanalen activeren op basis van CRM data , zoals inserting, telemarketing, huis-aan-huis, outdoor of adressable tv ? Wij geven doelgroep advies, helpen je met een acquisitieplan en voeren indien gewenst zelfs voor je uit.
oplossingspagina-klantenwerven-icoonafbeeldingen.png

BEREIK EN HERACTIVEER EX-KLANTEN

Zonder het in de gaten te hebben zit je op goud, maar weet je niet altijd hoe dat te verzilveren. Je hebt vaak al veel gegevens in je database staan zoals gegevens van ex-klanten of prospects, maar die je niet eerder hebt kunnen bereiken. We helpen je deze data bereikbaar te maken en te houden. 

oplossingspagina-klantenwerven-icoonafbeeldingen-02.png

Leadkwalificatie

Op basis van het opgestelde klantprofiel beoordelen we de potentie van leads. Met hogere scores voor sterke overeenkomsten en lagere scores voor minder overeenkomsten prioriteer je leads en bepaal je in welk kanaal je welke lead opvolgt. Via onze API's stel je deze processen real-time in zoals het voor jou het makkelijkst werkt.