Door slim gebruik te maken van data kun je langdurige relaties met klanten opbouwen en blijvend succes behalen.
In de dynamische wereld van klantrelaties is het belangrijk om klanten te behouden. Vooral omdat er steeds meer alternatieven zijn en consumenten vaker en makkelijker opties vergelijken. Voor succesvol klantbehoud is het vergaren en toepassen van waardevolle data cruciaal. Dit komt vooral neer op relevant zijn voor klanten en hen weten te bereiken. Door slim gebruik te maken van data kun je langdurige relaties met klanten opbouwen en blijvend succes behalen.
VEEL VOORKOMENDE PROBLEMEN:
[HORIZONTALE LIJN]
Om goede relaties met klanten te behouden is het belangrijk dat je hen bereikt met relevante communicatie. Om dit te doen moeten de contactgegevens van je klanten up-to-date zijn. Hierbij volg je het ACCU-principe: zijn de gegevens actueel, compleet, correct en uniek? Hoe beter de gegevens van je klanten, hoe beter je als organisatie kunt inspelen op hun behoeften. Blog: weet jij eigenlijk wel wie je klant is?
Een goed georganiseerde klantendatabase en nauwkeurige contactgegevens zijn essentieel voor effectieve communicatie. Met overzichtelijke klantinformatie kun je boodschappen sturen die passen bij hun behoeften. Een duidelijk beeld van klantgegevens maakt het mogelijk om vooruit te kijken en proactief in te spelen op mogelijke wensen. Kortom: een gestructureerde aanpak van klantgegevens is de basis voor een effectieve en betekenisvolle interactie met je klanten. Dit leidt uiteindelijk tot sterke klantrelaties.
EDM ondersteunt organisaties om de kwaliteit van klantgegevens te verbeteren en te waarborgen met behulp van referentiedata. In het kort: EDM is de sleutel tot het creëren van een stevig fundament van gegevensintegriteit, wat uiteindelijk bijdraagt aan succesvolle bedrijfsresultaten.
[HORIZONTALE LIJN]
Een stevige basis met klantengegevens, zorgt voor nieuwe mogelijkheden. Daarmee kun je je klanten op nieuwe en effectievere manieren benaderen, zowel online als offline. Dit stelt je in staat om een consistente ervaring te bieden over meerdere kanalen zoals Google-search, social media, e-mail en direct mail. Dit leidt niet alleen tot meer tevreden klanten, maar opent ook deuren naar marketingstrategieën die over verschillende kanalen lopen en de betrokkenheid en conversies verhogen.
Naast inzicht in jouw huidige marketingkanalen, biedt dit ook inzicht in de kanalen die je (nog) niet inzet.
Door consent van klanten te verkrijgen via de beschikbare mix van kanalen, breid je je communicatiemogelijkheden uit. Hierdoor verhoog je de bereikbaarheid, ben je nog relevanter en kun je communicatie nog beter aanpassen op de wensen van jouw klant. Dit versterkt de relaties met je klanten.
[HORIZONTALE LIJN]
Nu je een sterke basis hebt opgebouwd met je eigen klantgegevens, kun je de klantervaring verbeteren door slim gebruik te maken van informatie van buitenaf en geavanceerde segmentatie.
Voeg externe databronnen toe om een breder beeld en meer diepgang te krijgen van je klant. Dit zorgt voor een completer beeld van het gedrag en de voorkeuren van je klanten. Door deze externe informatie te combineren met je interne klantgegevens, kun je meer gerichte en persoonlijke marketingstrategieën ontwikkelen.
Segmentatie, waarbij je kijkt naar zowel interne als externe gegevens, stelt je in staat om klantgroepen nauwkeuriger te definiëren. Zo sluit je beter aan op de behoefte van elke klantgroep en communiceer je gerichter. Het resultaat is een benadering die relevanter is en de loyaliteit van de klant bevordert.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.