Klantontwikkeling

Een slimme benadering van klantontwikkeling zorgt niet alleen voor groei, maar stimuleert ook duurzame klantrelaties.

Het opbouwen van een klantrelatie is een proces dat tijd vergt. Om meer uit klanten te halen, zijn er verschillende strategieën mogelijk: vergroot jouw klantenbestand,  behoud klanten langer of verhoog de waarde per klant. Voor dat laatste is het noodzakelijk om meer (waardevolle) conversies te realiseren tegen lagere kosten. Dit vraagt om een efficiëntere en effectievere klantinteractie. Een slimme benadering van klantontwikkeling zorgt niet alleen voor groei, maar stimuleert ook duurzame klantrelaties.

HERKEN JIJ DEZE VRAGEN?

  • Hoe verhoog ik mijn klantwaarde?
  • Hoe kan ik mijn cross- en upsell verbeteren? 
  • Hoe bind ik mijn klant? 
  • Hoe verbeter ik mijn NPS (Net Promoter Score)? 

[HORIZONTALE LIJN]

oplossingspagina-klantontwikkeling-icoonafbeeldingen-verticaal-01.png

Wat doe je al met je CRM data ?

Wanneer iemand net klant is geworden, vond die conversie plaats via één van jouw kanalen. In dit stadium beschik je niet altijd over alle contactgegevens en heb je nog  geen volledig beeld van wie de klant is. Het is van belang om met relevante communicatie via de beschikbare kanalen te werken, zo kun je stap voor stap een gedetailleerder beeld van de klant vormen.

Met deze aanpak verzamel je aanvullende contactgegevens en waardevolle klantinformatie. Het stelt je in staat om de klant beter te begrijpen, zijn behoeften te identificeren en interactie te personaliseren. Op deze manier groeit niet alleen de kennis over de klant, maar verbeter je ook de relevantie van de communicatie. Klantontwikkeling op deze wijze bevordert de klantrelatie. Het opent deuren voor een meer gepersonaliseerde en effectieve benadering. Met als resultaat een verhoogde klanttevredenheid en loyaliteit.

[HORIZONTALE LIJN]

Effectieve marketing met doelgerichte klantsegmentatie

Na het verzamelen van waardevolle klantdata is de volgende stap het creëren van doelgerichte klantsegmenten, waarmee je je marketinginspanningen verfijnt. Deze klantsegmenten kun je insluiten, of juist uitsluiten, binnen zowel online als offline campagnes. Hierdoor kun je de communicatie meer personaliseren.

Een cruciaal aspect van deze strategie is om klanten online te herkennen, targeten of juist uit te sluiten van bepaalde campagnes. Dit is mogelijk door CRM-data te matchen met de ID’s van platformen als Google, Meta, Marktplaats of DPG media. Zoals je ook kunt lezen in onze DELA case

oplossingspagina-klantontwikkeling-icoonafbeeldingen-horizontaal.png

Maak gebruik van scoremodellen om gegevens te analyseren en te prioriteren op relevantie. Focus op veelbelovende klantsegmenten. Hiermee voorspel je conversiekansen en optimaliseer je jouw marketinginspanningen.

Deze aanpak verbetert niet alleen de effectiviteit van je campagnes, maar verhoogt ook de klanttevredenheid door gerichte interacties. Het maakt effectiever gebruik van resources en vergroot de algehele impact van je marketingstrategie. Kortom: een win-winsituatie voor zowel de organisatie als de klanten.

[HORIZONTALE LIJN]

oplossingspagina-klantontwikkeling-icoonafbeeldingen-verticaal-02.png

Gepersonaliseerde klantinteracties met slimme matching

Ondanks dat je aan het begin van de klantreis nog niet beschikt over alle gegevens van jouw (nieuwe) klant is er meer mogelijk dan je denkt. Middels slimme matching kunnen we al tot een persoon of huishouden komen, gebaseerd op minimale herkenningspunten zoals een e-mailadres of adresgegevens. Daarna koppelen we deze informatie aan meer dan 150 segmentatiekenmerken, variërend van socio-demografische gegevens tot vastgoeddata. Dit stelt je in staat om klantsegmenten te definiëren en hen gepersonaliseerd te bereiken via verschillende online- en offlinekanalen.