Hoe DELA mediabudget bespaart op Google Ads door leden online te herkennen

detail-dela.jpg

Online advertising is een effectief middel om (potentiële) klanten te bereiken; advertenties zijn te personaliseren, conversies snel te realiseren en resultaten goed door te meten. Weet je daarnaast de juiste doelgroep te benaderen en bestaande klanten uit te sluiten, dan bespaar je al snel op hoge advertentiekosten. Maar hoe herken je bestaande klanten en hoeveel kan hierdoor echt worden bespaard? EDM ging met DELA de uitdaging aan en is een CRM onboarding traject gestart.

BESTAANDE KLANTEN HERKENNEN,
MARKETINGBUDGET BESPAREN

De uitvaartverzekeraar spendeert veel marketingbudget aan online wervingscampagnes en heeft een doorlopende Google Ads campagne. Met meer dan 3 miljoen leden en onvoldoende handvatten om hen uit te sluiten, bereikt men dagelijks veel consumenten die al lid zijn. Om  verspilling van het marketingbudget terug te dringen, wil DELA bestaande leden kunnen herkennen en uitsluiten.

Jonno van der Heijden - Marketing Intelligence bij DELA:
“Bij DELA zoeken we continu naar hoe we op basis van data, techniek en inzichten, relevanter kunnen communiceren met klanten. Daarnaast zijn wij een coöperatie zonder winstoogmerk en willen wij de premie zo laag mogelijk houden. We hopen dat het efficiënter inzetten van marketingbudget hier een positieve bijdrage aan levert.”

CRM ONBOARDING OP DE PROEF GESTELD

CRM Onboarding biedt een grote meerwaarde voor organisaties. Om de meerwaarde voor DELA aan te tonen, is er tweemaal geüpload: eenmaal met het originele bestand en eenmaal met optimalisatie van EDM. Het originele bestand is als eerst aan de hand van een testcampagne gebruikt.

Hierop volgend heeft EDM het ledenbestand geoptimaliseerd voor Google customer match en geanonimiseerd geüpload in Google Ads. Vervolgens werd de testcampagne herhaald met de geoptimaliseerde doelgroep en werden de resultaten geanalyseerd en vergeleken met de uitkomsten van de eerste testcampagne.

dela-case-afbeelding.png

[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]

 

EEN BESPARING OP ADVERTENTIEKOSTEN
VAN MAAR LIEFST €125.000,-

Met CRM Onboarding werd een dusdanig hogere besparing gerealiseerd. Dit was mogelijk, omdat EDM 67% meer leden heeft gematcht ten opzichte van het originele ledenbestand van DELA. Met de uitbreidingsmogelijkheden en door de ledenbestanden structureel te onderhouden, kan deze besparing op jaarbasis zelfs toenemen met nog eens 35%.

Jonno van der Heijden - Marketing Intelligence bij DELA:
“CRM Onboarding past goed binnen onze visie en 1-op-1 marketingstrategie. Wij zijn enthousiast over het resultaat, ontzettend tevreden over de gezamenlijke aanpak met EDM en kijken daarom uit naar de aanvullende toepassingen op onze andere kanalen.”

 

CRM ONBOARDING OP MEERDERE KANALEN

Na de gerealiseerde besparing is het implementeren van CRM Onboarding op Google DV360 en Facebook de volgende meest logische stap. Daarnaast is er de mogelijkheid om prospects te bereiken die lijken op de (beste) leden van DELA, oftewel: lookalikes. De uitvaartverzekeraar kan hierdoor nog relevanter communiceren met specifieke doelgroepen en in potentie
nóg meer besparen.

[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]

edm-website-dela-case-afbeelding.jpg

CRM ONBOARDING: HERKEN, SLUIT UIT OF BENADER

Met CRM Onboarding is het mogelijk om klanten online te herkennen binnen Google, Facebook en Marktplaats. Ideaal voor het uitsluiten van klanten in wervingscampagnes of voor het benaderen van klanten voor cross selling en upselling. Daarnaast is het mogelijk om van iedere (doel)groep, bijvoorbeeld je beste klanten, lookalikes te maken. Zo wordt je marketingbudget efficiënter besteed en je wervingscampagnes effectiever.

EDM is de enige Certified Customer Match Partner van Google in de Benelux en biedt als enige organisatie in Nederland en België de mogelijkheid om doelgroepen uit te breiden op basis van Google match keys. Hiermee kunnen klanten tot wel 100% worden gematcht, wat inzicht geeft in welke klanten wel of juist niet benaderd moeten worden.

Meer cases