Online advertising is een effectief middel om (potentiële) klanten te bereiken; advertenties zijn te personaliseren, conversies snel te realiseren en resultaten goed door te meten. Weet je daarnaast de juiste doelgroep te benaderen en bestaande klanten uit te sluiten, dan bespaar je al snel op hoge advertentiekosten. Maar hoe herken je bestaande klanten en hoeveel kan hierdoor echt worden bespaard? EDM ging met DELA de uitdaging aan en is een Customer Match traject gestart.
De uitvaartverzekeraar spendeert veel marketingbudget aan online wervingscampagnes en heeft een doorlopende Google Ads campagne. Met meer dan 3 miljoen leden en onvoldoende handvatten om hen uit te sluiten, bereikt men dagelijks veel consumenten die al lid zijn. Om verspilling van het marketingbudget terug te dringen, wil DELA bestaande leden kunnen herkennen en uitsluiten.
Jonno van der Heijden - Marketing Intelligence bij DELA:
“Bij DELA zoeken we continu naar hoe we op basis van data, techniek en inzichten, relevanter kunnen communiceren met klanten. Daarnaast zijn wij een coöperatie zonder winstoogmerk en willen wij de premie zo laag mogelijk houden. We hopen dat het efficiënter inzetten van marketingbudget hier een positieve bijdrage aan levert.”
Customer Match biedt een grote meerwaarde voor organisaties. Om de meerwaarde voor DELA aan te tonen, is er tweemaal geüpload: eenmaal met het originele bestand en eenmaal met optimalisatie van EDM. Het originele bestand is als eerst aan de hand van een testcampagne gebruikt.
Hierop volgend heeft EDM het ledenbestand geoptimaliseerd voor Google Customer Match en geanonimiseerd geüpload in Google Ads. Vervolgens werd de testcampagne herhaald met de geoptimaliseerde doelgroep en werden de resultaten geanalyseerd en vergeleken met de uitkomsten van de eerste testcampagne.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Jonno van der Heijden - Marketing Intelligence bij DELA:“Customer Match past goed binnen onze visie en 1-op-1 marketingstrategie. Wij zijn enthousiast over het resultaat, ontzettend tevreden over de gezamenlijke aanpak met EDM en kijken daarom uit naar de aanvullende toepassingen op onze andere kanalen.”
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Met Customer Match is het mogelijk om klanten online te herkennen binnen Google, Facebook en Marktplaats. Ideaal voor het uitsluiten van klanten in wervingscampagnes of voor het benaderen van klanten voor cross selling en upselling. Daarnaast is het mogelijk om van iedere (doel)groep, bijvoorbeeld je beste klanten, look-a-likes te maken. Zo wordt je marketingbudget efficiënter besteed en je wervingscampagnes effectiever.
EDM is Certified Customer Match Partner van Google in de Benelux en biedt als enige organisatie in Nederland en België de mogelijkheid om doelgroepen uit te breiden op basis van Google match keys. Hiermee kunnen klanten tot wel 100% worden gematcht, wat inzicht geeft in welke klanten wel of juist niet benaderd moeten worden.
Laat hieronder je gegevens achter en we sturen je de case als PDF document op. Dan kun je deze nog eens rustig doorlezen. We nemen snel contact met je op om te kijken of Customer Match ook voor jouw organisatie interessant is!
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.