Om omnichannel doelstellingen te behalen maakt hema gebruik van diverse innovatieve oplossingen. Door de samenwerking met EDM en Google is HEMA in staat om de impact van Google advertenties meetbaar te maken en toe te schrijven aan de winkelomzet
HEMA is een Nederlandse keten van warenhuizen met een klantenbestand van omnichannel winkelaars. Met meer dan 750 winkels en de ambitie om de meest optimale omnichannel ervaring te bieden, is het voor HEMA essentieel om een volledig beeld te krijgen van zowel de online als offline verkoop.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Om de omnichannel doelstellingen te behalen maakte HEMA al gebruik van innovatieve oplossingen, waaronder het implementeren van lokale strategieën met Google Local Inventory Ads en het vergroten van het aantal bezoekers met Google Store Visits. De volgende stap is het activeren van Google Store Sales in online campagnes zodat de winkelketen de klantbetrokkenheid kan toeschrijven aan winkelaankopen.
Voor het onboarden van de data werkte HEMA samen met Google datapartner EDM. Hierdoor kon Store Sales eenvoudig worden geïmplementeerd en was er voortdurende ondersteuning. Het volledig geoptimaliseerde proces zorgde tevens voor geavanceerde meetmogelijkheden en een continue optimalisatie.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Door de samenwerking met EDM is de winkelketen in staat om de impact van Google advertenties meetbaar te maken en deze toe te schrijven aan de winkelomzet. HEMA zag een return on ad spend (ROAS) van 16,7:1, wat betekent dat voor iedere online geïnvesteerde euro zo’n €16,70 offline werd gegenereerd. Door deze uitgebreide analyse is de omnichannel ROAS 167% hoger dan wanneer er alleen naar het online aanbod gekeken wordt.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.