Lead scoring

Realtime inzicht in de scoringskans per lead

Lead scoring: verhoog effectief het rendement op je leads

Elke lead is anders, dus wil je het rendement op je leads verhogen en direct beter converteren, dan heeft het weinig zin om elke lead op dezelfde manier te benaderen. Doe je dit wel, dan kan dit leiden tot acties die niets opleveren: dure mailpacks zonder respons, of lange bellijsten waarvan de helft niet opneemt, waardoor in potentie waardevolle leads in de prullenbak verdwijnen. Duur, tijdrovend en frustrerend.

[HORIZONTALE LIJN]

Nu is alleen de vraag: hoe kun je dat onderscheid maken, als je per lead over slechts enkele gegevens beschikt, zoals naam, e-mailadres en/ of telefoonnummer? Want hoewel je meer over je lead en zijn koopintenties wilt weten, wil je voorkomen dat hij afhaakt als hij zich registreert. Bijvoorbeeld door iets te kopen of downloaden. Dit wil je laagdrempelig maken, en daarom vraag je om zo min mogelijk gegevens. Maar op basis van alleen deze informatie is het doorgaans niet mogelijk om tot slimme inzichten te komen. EDM helpt je hierbij aan de hand van lead scoring. 

afbeelding-lead-managament-2.jpg

Realtime inzicht in de scoringskans per lead 

Lead scoring houdt in dat EDM jouw leads realtime rangschikt op scoringskans, waarbij we gebruikmaken van onze referentiedatabase; hoe groter de kans dat een lead klant wordt, hoe beter de lead. Hoe beter de lead, hoe hoger de score; waardevol inzicht waarop je direct je campagnes kunt inrichten. Lead scoring is een belangrijk onderdeel van zowel leadkwalificatie en lead management, en is een zeer effectieve en vooral snelle manier om met weinig inspanningen en middelen, toch beter te converteren. Wat levert dit je op:

  1. Kostenbesparing, door efficiënter te werken: je kunt je leads gericht opvolgen, en daardoor de kosten per lead verlagen. Ook kun je je aandacht beter verdelen over de meer en juist minder renderende acties.
  2. Een hogere kans op conversie: heb je eenmaal in kaart welke leads een hoge scoringskans hebben, dan kun je gericht al het nodige inzetten om van die leads ook daadwerkelijk klanten te maken. 
  3. Minder druk op de back-office door efficiëntere inzet medewerkers.
afbeelding-stap2.jpg

Weinig klantgegevens en toch succesvolle campagnes

Onze scoremodellen werken aan de hand van verschillende schaalkenmerken per branche. Deze kenmerken zeggen veel over jouw beoogde doelgroepen en zijn, zo weten we uit ervaring, zeer betrouwbaar als referentie. Zo kun je zelfs met weinig klantgegevens, tóch succesvolle campagnes draaien. En slechts in een handomdraai, want via een API ontvang je de score al tijdens de registratie van de consument!

Nog scherpere modellen creëren we op basis van jouw actieve klantendatabase in combinatie met de landelijke segmentatie data van GeoMarktprofiel. Met dit custom made model baseren we de scoringskansen van leads op kenmerken van jouw database. Omdat dit kenmerken zijn van jouw bestaande klanten, kunnen we gerichter en beter matchen, en kun je met veel meer zekerheid succes voorspellen.

 

 

Klaar voor betere salesresultaten?

Wil je dit op kleine schaal testen? Dat kan! Neem contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden.

Naam *
E-mailadres *
Telefoonnummer
Bedrijfsnaam *
 

Relevant nieuws

Meer nieuws