Alles voor datagedreven beslissingen en optimaal rendement.
In 1995 legden we de basis voor datagedreven (direct) marketing in Nederland. Wat destijds begon met advies en listbroking voor goede doelen vanuit een zolderkamer in Haarlem, is uitgegroeid tot een toonaangevende speler op het gebied van doelgroepselecties ten behoeve van klantwerving en het optimaliseren en onderhouden van klantendatabases. Met onze expertise en ervaring helpen wij organisaties om datagedreven beslissingen te nemen en zorgen wij voor een optimaal rendement op klant- en marketingdata.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Missie
EDM is dé partner die organisaties helpt hun return on data te vergroten. We zien klantdata als middelpunt van de organisatie waarop gefundeerde beslissingen kunnen worden genomen en bedrijfsprocessen kunnen worden geoptimaliseerd. We ondersteunen in de transformatie naar datagedreven klantcontact. Privacy van de consument staat daarbij voor ons centraal.
Visie
Ons doel is om iedere organisatie te voorzien van handvatten die een klant(data) gedreven dialoog mogelijk maken. Wij geven klanten meer inzicht in de kwaliteit en waarde van hun eigen klantdata en helpen hen deze gegevens zo actueel en compleet mogelijk te houden, zodat zij klaar zijn voor een toekomst waarin een klant (data)gedreven dialoog nog belangrijker zal zijn dan nu. Ons uitgangspunt daarbij is dat de consument in controle dient te zijn over haar eigen data.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Samenwerkingspartners
We zijn trots op onze connecties met brancheorganisaties die net zo gepassioneerd zijn over innovatie als wij. Door deze samenwerkingen kunnen we niet alleen onze eigen kennis verspreiden, maar juist door onze eigen expertise te verbreden kunnen we deze ook gelijk in de praktijk brengen voor onze klanten.
Een voorbeeld van een partner waar we al jaren nauw mee samenwerken is DDMA; de grootste branchevereniging voor marketing en data. Zo zijn we daar actief onderdeel van de commissie Data, Decisions & Engagement en de commissie Post. Ook zijn we actief betrokken bij VIA Nederland; een netwerk dat de marketingketen verbindt en waarin plaats is voor onder meer de thema’s data, media, creatie en technologie. EDM is onderdeel van de taskforce Cookieless en taskforce Data & Techniek.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Beveiliging en privacy
De datawereld verandert continu, net als de eisen vanuit beveiliging en privacy. Werken met klantdata en data van partners vereist monitoring en naleving van wetgevingen en gedragscodes. Bij EDM werken wij strikt conform de Nederlandse en Europese wetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming, en zijn wij in het bezit van het DDMA Privacy Waarborg keurmerk. Een eigen Privacy Officer en Data Protection Officer zien toe op naleving van de wetgeving, de gegevensbeschermingsbepalingen en het beleid met betrekking tot de bescherming van persoonsgegevens. EDM is, als onderdeel van The Data Agency, ISO 27001 gecertificeerd. Wij hanteren een informatiebeveiligingsbeleid conform deze beveiligingsstandaard.
Ben je consument en wil je weten hoe wij omgaan met de (mogelijke) persoonsgegevens die wij verwerken? Op evenoverdata.nl lees je hier meer over.
[HIER KOMT DE HORIZONTALE LIJN]
Ook onderdeel van
The Data Agency
EDM is onderdeel van The Data Agency; een groep van merken die gespecialiseerd is in technologie, data en analyse. Samen met de volgende merken ondersteunen wij bij de creatie van heldere inzichten, het behalen en behouden van betere resultaten en het genereren van een hogere return on data: