EDM voegt zich bij nieuwe groepsstructuur The Data Agency

06 jul. 2020
nieuwsbericht-persbericht-detail-edm.png

Vanaf maandag 6 juli voegt EDM zich bij de nieuwe groepsstructuur The Data Agency. The Data Agency brengt merken op het gebied van technologie, data en analyse samen, zorgt voor kennisdeling en neemt een deel van de bedrijfsvoering uit handen. Op deze manier kan EDM zich nog beter concentreren op zijn kernactiviteiten en de bijbehorende klantvraag. Naast EDM sluiten ook de merken GeoMarktprofiel, Human Inference en LynqID zich aan bij de groep.

Frank de Beun, CEO van The Data Agency, over het ontstaan van The Data Agency: “Wij willen onze klanten een voorsprong geven en daarom staan wij open voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen. Dat kan in een volwassen datamarkt beter wanneer we vanuit specialisaties werken. Voor onze merken betekent dit dat ze ruimte moeten krijgen om te groeien binnen hun specialisatie. Dat bieden we ze nu. Bovendien maken we het makkelijker voor nieuwe merken, met behoud van zelfstandigheid, maar met behulp van de groep en de andere merken, om zich aan te sluiten en hun groei te versnellen.

Wat betekent dit voor EDM en klanten?
Lucas Bos, managing director van EDM, over de voordelen van de structuurwijziging: “Doordat we meer focus hebben op een specifiek domein, zijn we beter in staat om onze klanten te helpen bij oplossingen op vraagstukken die betrekking hebben op het verbeteren van de kwaliteit van klantdatabases, het ontsluiten van offline CRM data in online marketing en het targetten van relevante audiences voor offline marketing. In een landschap waarin privacy, first party data en relevantie steeds belangrijker wordt voor onze klanten, creëren we met deze stap een absolute meerwaarde voor deze bedrijven.

Blijf op de hoogte
Op de hoogte blijven van al het laatste EDM nieuws, volg ons dan op LinkedIn.


OOK ONDERDEEL VAN THE DATA AGENCY

GeoMarktprofiel
GeoMarktprofiel helpt organisaties om met betrouwbare landelijke segmentatie data en analyses een compleet en actueel beeld te geven van klanten en markten. Op deze manier kunnen zij betere, datagedreven beslissingen nemen en hun klantwaarde vergroten.

Human Inference
De datakwaliteit oplossingen en expertise van Human Inference stellen organisaties en overheidsinstanties in staat om de kwaliteit van klantgegevens te bewaken en om een single customer view te creëren.

LynqID
LynqID combineert expertise, technologie en informatie uit een landelijke database tot één 360 graden klantbeeld en ondersteunt organisaties die cross-channel met individuele klanten willen communiceren.