Wat speelt er bij EDM.

peter-trap-nieuwsbericht.jpg

Even voorstellen: Peter Trap, managing director EDM België

13-07-2018 | EDM

Deze maand is Peter Trap begonnen aan zijn nieuwe functie als Managing Director van EDM België. Met zijn komst investeert de EDM Media Group flink in datagedreven oplossingen voor de Belgische markt. Trap heeft als doel de activiteiten uit te breiden en een sterke positie in de Benelux te creëren op return on data.

Lees meer

Meer nieuws:

ksf.png

Data analytics om je doelen te bereiken: tips van experts

20-6-2018 | KSF

Slim gebruikmaken van data kan de klantloyaliteit sterk beïnvloeden en data worden steeds belangrijker om je als organisatie te onderscheiden. Dat blijkt op 14 juni 2018 tijdens de expertsessie Data van de KSF. De experts zijn te gast bij EDM in Nieuwegein, waar Job van de Berg, Innovation Director KANTAR (voorheen TNS NIPO), vertelt over de moments of truth met data analytics. En ook deelnemers wisselen actief tips en ervaringen uit. Een actieve en inspirerende sessie met een onderwerp waar je niet over uitgepraat raakt…

Lees meer
The Data Agency - Floris van Lelyveld en Dennis Stolk

EDM Media Groep breidt uit met The Data Agency

21-06-2018 | EDM

De deuren van het kantoor van The Data Agency zijn officieel geopend. Dit nieuwe bureau, opgericht door Floris van Lelyveld en Dennis Stolk, helpt organisaties aan een strategie om data driven te worden. 

Lees meer
algoritmen.jpg

In het nieuws: Algoritmes bepalen wie de baan krijgt

14-06-2018 | EDM

De kranten stonden er onlangs vol van. ‘Robotrecruiters’ die sollicitanten beoordelen, schieten als paddenstoelen uit de grond. Steeds meer bedrijven beginnen het in te voeren. Maar kunnen algoritmes bepalen welke sollicitant de baan krijgt? Lees hier wat de experts van EDM vinden.

Lees meer
rf-edm-2017-5.jpg

De focus op data is een valkuil voor ieder bedrijf

April 2018 | Online Retailer

Door: Robert Feltzer
De hele wereld roept dat wij data-gedreven moeten werken. Het liefst ‘Big Data’. Maar wat men eigenlijk bedoelt, is dat wij mens-gedreven moeten werken. Om mens-gedreven te werken, moet je de mens eerst kennen. En data kan helpen om de mens te leren kennen. De consument wil relevante communicatie. Relevant betekent dat het moet aansluiten bij de behoefte en de persoon. Aangezien een behoefte veelal tijdelijk is, is het moment dus belangrijk. En aangezien ieder persoon anders is, kun je niet volstaan met een en dezelfde uiting. Dat zit allemaal opgeslagen in data. Robert Feltzer, Managing Partner bij EDM, licht het verschil tussen data-gedreven en mens-gedreven communicatie toe aan de hand van een persoonlijke ervaring met Booking.

Lees meer
59.k4b0852-2123.jpg

EDM Retail Seminar: het is nog nooit zo riskant geweest om stil te gaan zitten

23-5-2018 | EDM

Tijdens het Smart Data Retail seminar van EDM werden retail specialisten meegenomen in de wereld van klantdata. Slim datagebruik draagt bij aan een optimale customer journey door uw winkel. De klant gaat voor de data, emotie is een belangrijke drijfveer om terug te komen in de winkel en als retailer kun je niet stil zitten. Een samenvatting van een inspirerend seminar dat op 17 mei in het Miele Experience Center plaatsvond.

Lees meer
rug-cic-johnny-van-gesink.png

Revolutionair event over Machine Learning met lezing van Johnny van Gesink

15-05-2018 | EDM

Op 24 mei organiseert het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC) een revolutionair event met het thema: "De nieuwste ontwikkelingen rondom Machine Learning vanuit wetenschap en praktijk".

Lees meer
Verstand van data.
Gevoel voor marketing.