Nieuwegein, Utrecht, 3 mei 2022– The Data Agency kondigt vandaag de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. Met deze overname herstelt The Data Agency de naam Global Group.
De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Deze overname past in de versnelde groeistrategie van The Data Agency: dé go to partner zijn voor technologie, data en analyse in West-Europa.
De wereld van data verandert voortdurend. Elke organisatie wordt geconfronteerd met continue digitalisering en veranderingen in de regelgeving. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij The Data Agency: "Onze groep en oplossingen zijn in de loop van de tijd geëvolueerd en gegroeid. In het begin richtten we ons op datadiensten voor direct mail, nu ondersteunen we onze klanten bij het maximaliseren van het rendement en het minimaliseren van risico's als het gaat om first-party klantdata. De huidige producten en diensten van Global Group sluiten perfect aan bij The Data Agency. Ik ben erg trots dat beide bedrijven de handen ineen slaan."
"We kijken ernaar uit om onze klanten nog beter te ondersteunen, onze huidige strategische partnerschappen met bijvoorbeeld Google en Infosum in Europa uit te breiden en nieuwe datatechnologie-oplossingen aan te bieden aan de klanten van Dun & Bradstreet's B2C Marketing Division. We zien enorm veel mogelijkheden om verder te groeien in de Duitse markt ", zegt Ronald Langendoen, Chief Innovation Officer bij The Data Agency.
“We zijn blij een overname-partner te hebben gevonden voor onze B2C-business. Een organisatie met ambitieuze strategische doelen die perfect passen bij deze business. Wij geloven dat The Data Agency de ideale thuishaven is voor Global Group en op die manier samen ambities van klanten kan gaan waarmaken” zegt Dirk Radetzki, Chief Regional Officer Central Dun & Bradstreet Central Europe.
Het team in Duitsland zal worden aangestuurd door de huidige algemeen directeur Klaus Werry. Alle medewerkers van The Data Agency, vanaf vandaag ook die van Global Group, kunnen vanuit huis werken of vanuit een van onze kantoren in Arnhem, Brussel, Utrecht en Duitsland.
Deze merken maken al onderdeel uit van The Data Agency:
EDM | GeoMarktprofiel | Human Inference | Invenna
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.