The Data Agency versterkt positie in Duitsland door overname van Global Group, voormalig onderdeel van Dun & Bradstreet

03 mei 2022
nieuwsbericht-detail-persbericht-global-group.png

Nieuwegein, Utrecht, 3 mei 2022– The Data Agency kondigt vandaag de overname aan van het business-to-consumer marketingonderdeel van Dun & Bradstreet in Duitsland. Met deze overname herstelt The Data Agency de naam Global Group.

De overgenomen organisatie biedt oplossingen voor analyse, hosting services, KYC (Know Your Customer) en marketing. Deze overname past in de versnelde groeistrategie van The Data Agency: dé go to partner zijn voor technologie, data en analyse in West-Europa.

De wereld van data verandert voortdurend. Elke organisatie wordt geconfronteerd met continue digitalisering en veranderingen in de regelgeving. Frank de Beun, Chief Executive Officer bij The Data Agency: "Onze groep en oplossingen zijn in de loop van de tijd geëvolueerd en gegroeid. In het begin richtten we ons op datadiensten voor direct mail, nu ondersteunen we onze klanten bij het maximaliseren van het rendement en het minimaliseren van risico's als het gaat om first-party klantdata. De huidige producten en diensten van Global Group sluiten perfect aan bij The Data Agency. Ik ben erg trots dat beide bedrijven de handen ineen slaan."

"We kijken ernaar uit om onze klanten nog beter te ondersteunen, onze huidige strategische partnerschappen met bijvoorbeeld Google en Infosum in Europa uit te breiden en nieuwe datatechnologie-oplossingen aan te bieden aan de klanten van Dun & Bradstreet's B2C Marketing Division. We zien enorm veel mogelijkheden om verder te groeien in de Duitse markt ", zegt Ronald Langendoen, Chief Innovation Officer bij The Data Agency.

“We zijn blij een overname-partner te hebben gevonden voor onze B2C-business. Een organisatie met ambitieuze strategische doelen die perfect passen bij deze business. Wij geloven dat The Data Agency de ideale thuishaven is voor Global Group en op die manier samen ambities van klanten kan gaan waarmaken” zegt Dirk Radetzki, Chief Regional Officer Central Dun & Bradstreet Central Europe.

Het team in Duitsland zal worden aangestuurd door de huidige algemeen directeur Klaus Werry. Alle medewerkers van The Data Agency, vanaf vandaag ook die van  Global Group, kunnen vanuit huis werken of vanuit een van onze kantoren in Arnhem, Brussel, Utrecht en Duitsland.

Deze merken maken al onderdeel uit van The Data Agency: 
EDM | GeoMarktprofiel | Human Inference | Invenna