31 augustus 2022 - Vandaag kondigt The Data Agency de overname aan van Campaigns Unlimited. Campaigns Unlimited is gespecialiseerd in big data en data management. Met deze toevoeging aan de groep versterkt het haar footprint in Nederland.
The Data Agency helpt marktleiders in media, bij banken en verzekeraars, goede doelen, retailers en automerken met het succesvol uitrollen van hun data strategie. De groep heeft de ambitie door te groeien tot the go to player in de Benelux en Duitsland voor Data, Technology & Analytics.
De overname van Campaigns Unlimited is de vierde op rij door de groep sinds 2019. Eerder dit jaar werd het Duitse Global Group overgenomen en daarmee het netwerk uitgebreid in Duitsland. Met de overname van Campaigns Unlimited verbreedt het bedrijf de dienstverlening richting data consultancy. Eerder werden Invenna (Customer Data Platforms software) en Human Inference (datakwaliteitsoftware) al toegevoegd aan de groep.
Door de aanvulling van Campaigns Unlimited biedt het bedrijf een beter aanbod van diensten en producten met de toevoeging van data consulting. Hiermee biedt The Data Agency voor iedere data-uitdaging een gespecificeerde oplossing. De diensten van Campaigns Unlimited sluiten naadloos aan op de drie verbindende factoren van The Data Agency, te weten Data, Technology & Analytics. Campaigns Unlimited opereert als zelfstandige firma onder de vleugels van de groep.
Frank de Beun, Chief Executive Officer bij The Data Agency: “Door de overname halen we expertise in huis waarmee we onze relaties nog beter van dienst kunnen zijn. We kunnen meer maatwerk bieden waardoor we ze ook op gefaseerde wijze en met specifieke data-gerelateerde uitdagingen kunnen ondersteunen.” Jan Geerts van Campaigns Unlimited vult aan: “Door deze overname breiden we, ook voor onze huidige klanten, ons productportfolio uit met kennis en producten van de andere onderdelen binnen de groep. Daarnaast is het mooi dat we zorgen voor continuïteit voor onze medewerkers en klanten terwijl we ons ook meer kunnen focussen op de groei van Campaigns Unlimited.”
The Data Agency ondersteunt bij het creëren van heldere inzichten, het behalen en behouden van betere resultaten en het genereren van een hogere return on data. Dit resulteert in meer relevante communicatie, lagere kosten en risico’s, grip op compliance en een hogere klanttevredenheid. Het bedrijf maakt organisaties bewust van de kracht van data en zorgen dat ze ervan profiteren. Inmiddels werken er 150 medewerkers in de groep en bedienen ze dagelijks zo’n 500 klanten in Nederland, België en Duitsland.
The Data Agency zoekt voortdurend naar nieuwe ontwikkelingen en technologieën die bijdragen aan het behouden van de marktpositie en die hen positioneren in de voorhoede van data-innovatie. Want ze willen niet alleen de beste zijn, ze willen ook dat hun klanten het best presteren. En dit is waar hun professionals een belangrijke rol in spelen, want ze geloven dat zij het verschil maken. De merken werken nauw samen om een hoge klantenservice te kunnen bieden.
Deze merken maken al onderdeel uit van The Data Agency:
EDM | GeoMarktprofiel | Human Inference | Invenna | Global Group
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.