Organisaties hebben vaak geen zicht op klanten binnen hun klantendatabase die overleden zijn.
Het toch versturen naar deze adressen van post veroorzaakt vaak een negatieve indruk over jouw organisatie bij de nieuwe bewoners of nabestaanden. Voor de organisatie zijn hier naast de afbreuk van het goede imago ook nog eens veel kosten mee gemoeid. Dit zijn niet alleen communicatiekosten, maar bijvoorbeeld ook kosten voor het afhandelen van klachten en het verwerken van postretouren. Bovenop deze uitdagingen komt dat organisaties die dit inzicht missen, ook niet kunnen voldoen aan de zorgplicht.
Op een doorsnee dag in Nederland zijn er 462 sterfgevallen. Over één jaar betekent dit gemiddeld 5% van de personen binnen jouw klantendatabase. Dit zorgt bij organisaties voor uitdagingen. EDM helpt organisaties met deze uitdagingen. Met de overledenenverificatie van EDM heb je direct inzicht in welke personen binnen jouw klantendatabase overleden zijn. Alle overleden personen in jouw klantendatabase worden gemarkeerd. Hiermee word je direct in staat gesteld om de records te verwijderen uit je database en voorkom je al deze onnodige kosten en de irritatie.
De overledenenverificatie van EDM heeft een zeer hoge betrouwbaarheid en biedt de hoogste dekkingsgraad betreft het inzichtelijk maken van overledenen.
Benieuwd hoe dit voor jouw organisatie/campagne kan werken? Neem dan contact met ons op.