Onderscheid bestaande klanten op Marktplaats, Google,
Facebook en Instagram en maak campagnes nog effectiever.
Jouw online advertising budget wil je graag zo efficiënt mogelijk inzetten. Bestaande klanten bereik je liever niet met de boodschap om klant te worden. Dit is zonde van het budget en zorgt ook nog eens voor consumenten irritatie. Daarnaast wil je klanten kunnen herkennen op je website, ook als ze niet ingelogd zijn.
En als je nieuwe klanten gaat werven, wil je dat de targeting audiences zo scherp als mogelijk zijn geselecteerd op basis van kenmerken van je bestaande klanten; zogenaamde look-a-like targeting.
EDM maakt dit alles mogelijk door Customer Match toe te passen op platformen als Google, Marktplaats, DPG Media, Facebook en Instagram en op één centrale plek een brug te slaan tussen jouw CRM-database en de ID’s van deze platformen. Dit is een van de belangrijkste alternatieven voor third-party cookie targeting. Ideaal voor uitsluiten, of juist het bereiken, van bestaande klanten. Daarbij biedt het je ook de mogelijkheid om te targeten op look-a-likes. En door gebruik te maken van je first-party data die wordt versleuteld en gematcht met data van platformen waarop consent verkregen is, is dat alles ook nog eens AVG-proof!
[HORIZONTALE LIJN]
Het grootste deel van het online marketing budget gaat over het algemeen naar Google. Door je klantdata te matchen met Google ID’s (consumenten met een Google account) word je in staat gesteld om bestaande klanten uit te sluiten binnen search, video en display campagnes. Google biedt deze mogelijkheid met Customer Match. EDM is certified partner van Google en helpt bedrijven om deze match te realiseren. Als trusted third party borgen wij ook dat enkel de klant ID’s die overeenkomen met Google ID’s worden gedeeld binnen de Google audience managers, waardoor niet onnodig veel data wordt gedeeld.
Daarnaast zijn de matchrates die we behalen voor klanten vele malen hoger dan wanneer de adverteerder rechtstreeks Customer Match toepast bij Google. Door de intelligente matching algoritmes – gebaseerd op onze dienstverlening ten behoeve van datakwaliteit – zijn we in staat om matchingpercentages te behalen tussen 80 en 100% van de klantendatabase op Google ID’s, daar waar dit percentage vaak tot slechts 30% reikt wanneer de adverteerder rechtstreeks matcht met Google. Dit heeft enorme impact op de advertising spend en zorgt bij hoge volumes voor serieuze kostenbesparing, maar ook worden look-a-like algoritmes binnen Google advertising vele malen scherper, doordat deze nu gebaseerd worden op de kenmerken van de klanten uit de database van de adverteerder en veel minder op gemodelleerde kenmerken. Hoe hoger de match op CRM-data, hoe scherper het algoritme.
[HORIZONTALE LIJN]
Niet alleen zijn we in staat om Customer Match toe te passen op de Google advertising services, maar we doen dit voor alle beschikbare platformen in de markt. In Nederland zijn dit momenteel DPG Media, Marktplaats, Facebook en Instagram. EDM creëert 1 centrale plek voor adverteerders die hiermee first-party data kunnen in- of uitsluiten voor campagnes binnen al deze platformen. Hiermee ontzorgen we de adverteerder; zij hoeft haar data niet te delen met al deze platformen en zet EDM in als trusted partner, waarbij wij zorgen voor de matching en het delen van de audiences met deze platformen en is de match door onze matchingroutines in de meeste gevallen ook nog 2 tot 3 keer zo hoog als matching door de adverteerder zelf. Hiermee bieden we een propositie die ontzorgt, zekerheid en vertrouwen geeft en te allen tijde resulteert in een positieve business case voor de adverteerder.
Customer Match is een zeer belangrijk alternatief voor targeting in een cookieloze wereld. Zeker wanneer matchrates ook daadwerkelijk richting 80-100% gaan. Als marktleider op het gebied van first-party data optimalisatie, brengt EDM de hoogst mogelijke match rate tot stand tussen jouw CRM-database en de ID databases van alle beschikbare advertising platformen in Nederland. Steeds meer bedrijven maken gebruik van onze dienstverlening en maken bewezen impact in hun ROAS (return on advertising spend).
Check de case van uitvaartverzekeraar Dela, die ruim € 100.000 euro bespaarde met het beperken van waste in targeting, door het uitsluiten van bestaande klanten in online advertising, met de inzet van Customer Match via EDM.
Benieuwd wat Customer Match voor jouw organisatie kan betekenen? Laat hiernaast je gegevens achter, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, Email, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.