Ontdek de laatste ontwikkelingen in de data-driven marketingsector met de DDMA podcastserie: 'Shaping the Future'. In deze informatieve reeks worden actuele vraagstukken besproken zoals de aanstaande verdwijning van third-party cookies, de opkomst van Generative AI en de groeiende privacy-bewustwording bij consumenten.
Onze collega Lucas Bos (Managing director bij EDM) is samen met Ronnie van Nieuwenhoven (Data Analytics and Digital Marketing for Global Retail bij ING) host van deze podcastserie.
Duik met hen mee in boeiende gesprekken met experts uit diverse vakgebieden, waarin elke aflevering een belangrijke trend van de komende 10 jaar onder de loep wordt genomen. Ontdek wat deze trends praktisch betekenen voor jouw organisatie en hoe je je erop kunt voorbereiden.
De eerste 2 afleveringen zijn inmiddels te beluisteren.
DDMA's Naomi van der Louw en Romar van der Leij benadrukken in deze podcast dat privacy gezien moet worden als een kans, niet als een risico. Ze delen in het interview inzichten over hoe privacy kan worden benut om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen, en bespreken onderwerpen zoals de evolutie van privacy in de marketingsector en de perceptie van consumenten over privacy.
In 2020 won de ANWB de DDMA Customer Data Award met hun personalisatiecase, die resulteerde in een vernieuwde architectuur en bedrijfscultuur. Lisette Gouda (C0E Lead Marketing Automation bij ANWB) bespreekt in het interview de impact, huidige status, waarde en toekomstplannen van deze succesvolle case. Inclusief inzichten over de juiste balans tussen generieke en gepersonaliseerde content en tips voor organisaties aan het begin van hun personalisatiereis.
Mis niets van 'Shaping the Future' - de DDMA Podcast. Te beluisteren via de DDMA website of via jouw favoriete podcast-app.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.