Verander muren in deuren: hoe je in deze moeilijke tijd je klanten online kunt bereiken

13 mei 2020
detail-nieuws-verander-murenin-deuren.jpg

Laten we er niet omheen draaien: door de huidige situatie zijn veel organisaties genoodzaakt om hun business creatiever te voeren of zelfs drastisch om te gooien. Dit is vooral te wijten aan de zichtbare verschuiving van off- naar online; consumenten moeten fysieke winkels vermijden waardoor het aantal online aankopen stijgt. Toch hoeft dit niet funest te zijn voor je bedrijfsvoering, want de situatie biedt ook kansen.

Consumenten blijven uit voorzorg thuis, werkende consumenten spenderen veel tijd vanachter het thuisbureau. Dus ook al brengen zij geen bezoek aan je winkel, je kunt hen alsnog erg goed (online) bereiken. Maar in deze moeilijke tijden wil je het online bereik van je organisatie zo effectief en efficiënt mogelijk verhogen. Hiervoor geldt: alles valt of staat met het kunnen herkennen van je huidige klanten. Want wanneer je inzicht hebt in klanten, heb je alle tools in handen om doeltreffend campagnes in te richten waarbij je écht je doelgroep bereikt.

Helaas klinkt het makkelijker gezegd dan gedaan. Onze ervaring leert dat veel organisaties onvoldoende in staat zijn om klanten te herkennen, wat juist vandaag de dag een gemis kan zijn. Vanuit EDM adviseren wij al tientallen jaren organisaties over (o.a.) doelgroepbereik en hebben we hier pasgeleden een toegankelijke oplossing aan toegevoegd: Marktplaats onboarding. Middels Marktplaats onboarding is het mogelijk om huishoudens een-op-een – via het Marktplaats.nl platform met ruim 8 miljoen unieke bezoekers per maand – te onderscheiden. Van het beter bereiken van bestaande klanten tot het inrichten van wervingscampagnes gericht op consumenten die gelijkenissen vertonen met je doelgroep; er zijn een heleboel mogelijkheden.

Ben je op zoek naar een manier om je 'offline' klanten online te bereiken, bekijk dan alle informatie over CRM onboarding en neem gerust contact op. We denken graag met je mee.