Laten we er niet omheen draaien: door de huidige situatie zijn veel organisaties genoodzaakt om hun business creatiever te voeren of zelfs drastisch om te gooien. Dit is vooral te wijten aan de zichtbare verschuiving van off- naar online; consumenten moeten fysieke winkels vermijden waardoor het aantal online aankopen stijgt. Toch hoeft dit niet funest te zijn voor je bedrijfsvoering, want de situatie biedt ook kansen.
Consumenten blijven uit voorzorg thuis, werkende consumenten spenderen veel tijd vanachter het thuisbureau. Dus ook al brengen zij geen bezoek aan je winkel, je kunt hen alsnog erg goed (online) bereiken. Maar in deze moeilijke tijden wil je het online bereik van je organisatie zo effectief en efficiënt mogelijk verhogen. Hiervoor geldt: alles valt of staat met het kunnen herkennen van je huidige klanten. Want wanneer je inzicht hebt in klanten, heb je alle tools in handen om doeltreffend campagnes in te richten waarbij je écht je doelgroep bereikt.
Helaas klinkt het makkelijker gezegd dan gedaan. Onze ervaring leert dat veel organisaties onvoldoende in staat zijn om klanten te herkennen, wat juist vandaag de dag een gemis kan zijn. Vanuit EDM adviseren wij al tientallen jaren organisaties over (o.a.) doelgroepbereik en hebben we hier pasgeleden een toegankelijke oplossing aan toegevoegd: Marktplaats onboarding. Middels Marktplaats onboarding is het mogelijk om huishoudens een-op-een – via het Marktplaats.nl platform met ruim 8 miljoen unieke bezoekers per maand – te onderscheiden. Van het beter bereiken van bestaande klanten tot het inrichten van wervingscampagnes gericht op consumenten die gelijkenissen vertonen met je doelgroep; er zijn een heleboel mogelijkheden.
Ben je op zoek naar een manier om je 'offline' klanten online te bereiken, bekijk dan alle informatie over CRM onboarding en neem gerust contact op. We denken graag met je mee.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.