In samenwerking met het vakmedium Automotive schreven wij over merkloyaliteit onder occasionrijders. Hoeveel mensen die een bepaald merk rijden, kiezen bij een volgende aanschaf opnieuw voor dat merk? Op die vraag geven we in dit artikel antwoord.
De occasionmarkt kent geen bonussen van importeurs, er wordt nauwelijks landelijke reclame voor occasions gemaakt en de markt is met de occasionportals ongekend transparant. Consumenten zijn, zeker voor duurdere occasions, best bereid ver te reizen. Kortom: de markt voor occasions is een compleet andere dan die voor nieuwe auto’s. Daarom onderscheiden we het overzicht van merktrouw voor occasions van die van nieuwe auto’s. In het eerste artikel gaan we in op occasionrijders. Het volledige artikel kun je hier teruglezen.
Afbeelding: shutterstock
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.