Voor het vijfde jaar op rij ontvangt kindercentrum Reinaerde De Ster de eindejaars donatie van The Data Agency. Dankzij eerdere giften werd de speelzaal flink opgeknapt, dit jaar komt er een nieuw speeltoestel: de ballenmuur. Dit toestel verhoogt de interactie met de kinderen en daagt ze, zowel geestelijk als fysiek, op een verrassende manier uit. Met de donaties wordt de stichting gesteund om het voor de kwetsbare doelgroep beter en leuker te maken.
De ballenmuur: grootse verrassing voor de kinderen, grote steun aan de stichting
De ballenmuur is een speciale muur in bos thema. Kinderen kunnen een bal in een verlichte buis in één van de plantenbakken stoppen, waarna de bal wordt opgezogen en via een andere buis in een vat onder het plafond terechtkomt. Wanneer er op een knop wordt gedrukt, gaat het vat langzaam open en rollen de ballen terug naar beneden. Een grootse verrassing voor de kinderen, en een grote steun aan de stichting.
Van relatiegeschenk naar donatie aan een goed doel
In 2015 nam het management van The Data Agency het initiatief om het bedrag dat normaliter wordt besteed aan de jaarlijkse relatiegeschenken, om te zetten naar een donatie aan een goed doel of stichting. Aan collega’s werd gevraagd om hiervoor een suggestie te doen. Bas Verhaegh, Senior product manager en legal, van wie de dochter naar het kindercentrum gaat, kwam als winnaar uit de bus. Sindsdien wordt er elk jaar gedoneerd, en worden er jaarlijks vrijwilligersdagen georganiseerd. Door de huidige situatie zal er in 2021 geen vrijwilligersdag plaatsvinden, maar met de donatie kan De Ster een mooie stap zetten in de doelstelling om de speelzaal volledig interactief te maken.
Marije de Werf, Coördinerend begeleider bij Reinaerde De Ster: “Het is erg mooi dat The Data Agency er opnieuw voor heeft gekozen om ons een donatie te schenken en wij deze gift in onze speelzaal kunnen steken. Daar komt bij dat we hulp krijgen bij het op gang brengen van andere projecten, zoals bijvoorbeeld de website. Dit zijn uitdagingen waar wij als zorgmensen best mee stoeien; hoe zorg je ervoor dat je als goed doel wordt gezien, dat je in de spotlights komt te staan? The Data Agency helpt ons daar echt heel goed bij. We merken ook dat dit een opening biedt voor andere initiatieven. Zo komen verschillende werelden samen, waar ik ontzettend dankbaar voor ben.”
Steun ondanks uitdagend jaar
Ook Bas Verhaegh is geraakt dat zijn werkgever opnieuw doneert: “Dit was voor iedereen een bijzonder jaar. Business technisch moesten veel organisaties creatief zijn. Maar kijk je naar de zorg, dan lagen daar veel grotere uitdagingen. De zorg is overbelast en er is voor deze groep kinderen een tekort aan specialisten. Daarom is het extra belangrijk dat er toch bedrijven zijn die helpen, zodat kinderen een omgeving kan worden geboden waar ze tot rust komen en zich veilig voelen. Dat is namelijk het belangrijkste voor deze kinderen: rust, regelmaat en structuur. En dat is ontzettend lastig als ze plots weer bij hun ouders thuis komen te zitten, zoals we dit jaar, en ik ook persoonlijk, hebben ervaren. Daarom vind ik het nog mooier dat The Data Agency wederom helpt.”
Over Reinaerde
Reinaerde ondersteunt, midden in de samenleving, mensen met een verstandelijke of fysieke beperking in de ontwikkeling. Vanuit lokaal perspectief bieden zij dienstverlening die uitgaat van ieders eigen kracht, variërend van tijdelijke begeleiding tot langdurige zorg en behandeling. De dienstverlening van Reinaerde sluit aan op elke levensfase: kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen. Zo bieden zij onder andere dagbesteding aan kinderen en volwassen, maar ook aan mensen met niet-aangeboren hersenletsel. Meer weten over kindercentrum Reinaerde De Ster of ook doneren? Bezoek Reinaerde de Ster voor alle informatie.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Vragen over ons of onze diensten? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
Benieuwd naar onze tips hoe jij de datakwaliteit binnen jouw organisatie kan verhogen? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Benieuwd hoe jouw organisatie hogere conversies kan behalen met eigen klantdata? Laat je gegevens achter en bekijk direct het volledige whitepaper.
Ben je verantwoordelijk voor het werven van nieuwe klanten? Gebruik je data in je campagnes? Gebruik dan SMART Audience Builder en converteer in slechts een paar kliks tot 600% beter dan voorheen.
De SMART Audience Builder is een easy to use Cloud-tool dat organisaties de mogelijkheid biedt om kennis en inzichten toe te passen op hun eigen marketingdata, om zo conversies te verhogen. Laad iedere vorm van eigen CRM-data (Postcode Huisnummer Toevoeging, E-mail, Telefoon) in de tool en haal extra inzichten uit eigen data. Door de automatische koppeling aan diverse verschillende kennis en intelligentiebronnen kan je kenmerkselecties en voorspelmodellen toepassen om zo de meest effectieve doelgroepen klaar te zetten voor activatie. Hierbij blijf je gedurende het gehele proces in controle over je eigen data.
Nieuwe relevante consumenten benaderen die echt geïnteresseerd zijn in jouw propositie of product? EDM helpt organisaties inzicht te creëren in bestaande klantgroepen, dat vervolgens kan worden ingezet om potentiële nieuwe klanten te vinden binnen Nederland.
Met Audiences analyseren we de doelgroep op basis van historische gegevens en gegevens van huidige klant(segment)en. Dit resulteert in een doelgroepprofiel en kanaalvoorkeuren. Vervolgens stellen we doelen voor de alle gewenste kanalen (Direct Mail, DPG media, Marktplaats, telefoon en inserting). Met toegang tot uitgebreide consumentendatabases worden de beste audiences samengesteld op basis van diverse socio-demografische gegevens, lifestylekenmerken of geavanceerde look-a-like modellen. Hiermee worden de best mogelijke audiences opgesteld en geactiveerd, wat gemiddeld resulteert in een verdubbeling van conversies.
De Automotivebase 2.0 is ontwikkeld doormiddel van 10 jaar onderzoek naar alle voertuigtransacties in Nederland, waarbij de berijder centraal stond. Hierdoor hebben wij niet alleen inzichtelijk welke huishoudens nu, of in de nabije toekomst, in de markt zijn voor een nieuwe auto. Maar ook het profiel van deze huishoudens. Pas deze kennis toe binnen jouw huidige audiences, verbeter je rendement op first-party data. Activeer deze segmenten in nieuwe kanalen, activeer look-a-like profielen of automotivetypes, om zo jouw ROI te maximaliseren.
Een integrale klantwervingsoplossing. De bewezen methode voor effectieve data gedreven marketing.
Voor iedere organisatie is werving van nieuwe klanten cruciaal. Hiervoor moeten wervingscampagnes zo effectief mogelijk worden ingericht. Dat betekent: de juiste doelgroep benaderen via de juiste kanalen, op een data gedreven manier. EDM heeft een bewezen methode voor data gedreven marketing, wat zich uit in een iteratief proces bestaande uit 6 stappen:
EDM analyseert de bestaande klantendatabase en zorgt dat deze correct en actueel is. Verbetert de kwaliteit van inkomende leads en analyseert deze om inzicht te krijgen in: “wie is de klant?”. Vervolgens wordt geïnventariseerd welke kanalen al worden ingezet, welke extra kanalen toegevoegd kunnen worden en hoe dit zo optimaal als mogelijk kan worden ingericht. Dit resulteert in verbetering en meetbaarheid van conversies en effectiviteit. Wat als input dient voor re-work van non-conversies en continue optimalisatie van wervingscampagnes.